Natten till lördag

Hej Raffe.
Idag gick Bellan till sin mor efter middagen och jag åkte ut på landet.
Bellan skall åka till Leksand på semester. Hoppas hon får jättekul. Hon kommer hem den fjärde. Så hon blir borta några dagar.
Eftersom det blev middag hemma innan jag åkte ut så blev det ingen stress ut hit. Det kändes jätteskönt.
När jag kom ut och packat upp så vattnde jag landen. Å Jösses vad rött det var i landet med smultron och jordgubbar. Det kommer bli Massor. För det är jättemycket som inte är moget.
Så när Bellan kommer ut skall hon få massor av bär.

Innan jag åkte ut hit köpte jag lite sprattelvatten.
Så i kväll har jag druckit baccardi lemon och sweppes lemon. När jag gick från laijla och chrilla så var jag jag bra luden under fötterna. Det är inte ofta sånt här händer. Men ibland är det skönt att ta en fylla.

Imorgon blir det fiske efter gös. Det skall bli kuligt.
Nu i helgen blir det inget gräs klippt. Det finns risk för att gräsmattan blir bränd då.

Idag blev jag ledsen på jobbet. Syrran berättade att dom skulle avliva sudden idag. Han saknas mig.
Livet är bra orättvist när när man tvingas göra sig av med ett sällskapsdjur. Jag lider med familjen Lindèn.

Nu skall jag borsta tänderna och den sova.
I morgon blir det en skön sovmorgon.
Natti natti. Pussar

Torsdag.

Hej Raffe.
Asså. Min kropp är trött. Jag somnade på soffan efter maten och vaknade med ett ryck av att telefonen ringde. Innan jag han fatta att det bara hade gått en halvtimme så  trodde jag att jag hade försovit mig till jobbet och trodde det var chefen från jobbet som ringde å väckte mig. Såna händelser är minst sagt skitjobbiga.

I dag har det vart en hel del på jobbet. Inte undra på att man är trött.
Skall bli skönt att åka ut på landet å vila upp sig i helgen. Jag drar i morgon efter middagen. Tänkte äta middag med Bella innan hon går över till Jenny. För sen drar dom till Leksand sommarland.

Får se om det behövs klippa gräset på landet i helgen.
Tänkte ta med mig någon köttbit å grilla i helgen. Känner mig så sugen på grillat.
Skall bli intressant å se om jag har blivit av med råttorna på landet. För innan jag åkte hem sist så la jag ut råttgift. Börjar bli trött på dom när de tar sig in och skiter på golvet.
Hade de varit på sin sida (asså ute i buskarna) så hade jag inte sagt något. Men när de börjar komma in så får de lov att dö. Och nu får vi se om giftet har givit resultat.

Nu skall jag ta en lång och skön dusch. Sen skall jag bara lägga mig på soffan och glo på tv.
Ha det bäst alla vänner.
Kramisar!

Onsdag & Lillördag.

Hej Raffe. Onsdag igen.
I går hade jag ingen möjlighet att skriva. Vi var inte hemma förän vid midnatt typ.
Jag gick tidigare från jobbet igår. För bellan och jag skulle in på allsång på Skansen.
Det var sinnessjukt kul och fy fan vad folk det var. Dom nämnde en siffra på besökare till allsången i går och den kom upp till 15000 besökare. Innan allsången så gick vi runt på Skansen. Det var jättemysigt.
Nedan finner du bilder från Skansen.
Självklart var man ju tvungen att provsitta dalahästen :)
Här var klockan runt 5 och det var jättemycket folk redan då.
Här var klockan runt 6 och det kom ännu mer folk.
Nu är klockan slagen 8 på kvällen och allsången drar igång.
Här framfräder Zara Larsson. Så jäkla duktig tjej.
Här framträder Carola Häggkvist.
Jag och Isabella hade så roligt igår. Efter allsången så var det autografsom gällde. Bella ville ha en autograf drån Zara Larsson. Hon blev fotograferad också tillsammans med Zara. Bella var i eld och lågor hehe.

I morse när jag skulle upp så lovar jag att mina ögon hade svårt att va vakna.
Jag känner nu i kväll att jag är bra sliten. Nästa allsång blir under senestern.
I kväll betalade jag räkningarna också. Fan så skönt att ekonomin är god nu.
Nu skall jag försöka peta Bellan isäng. Sen är den en dusch för mig och sen knopplådan för mig med.
Ha det bäst alla läsare!
Puss

Hej Raffe.
Måndag i dag och tillbaka till jobbet. Asså. Jag är helt slut i dag.
Det är tur att det kommit in en hel del snygga sommarjobbare som man kan vila ögonen på. Dom gör att man glömmer tiden för ett ögonblick hehe.

I morgon skall Bellan och jag åka in till Djurgården och gå på allsång på skansen.
Gyllene Tider, Zara Larsson, Passenger, Carola, Eric Ericsons Kammarkör. skall uppträda i morrn.
Jag hade velat tagit med Bella den andra juli. För då uppträder YOHIO. Men Bella är i Leksand sommarland då på semester. Men jag får väl hitta någon annan föreställning med YOHIO så Bella får se den.
Det skall bli jättekul i morgon. Skulle få gå tidigare från jobbet i morgon och jag tänkte att vi skall äta något gott inne i stan också.

Till middag i dag vet jag inte vad det bli. Det blir nog kycklingspett med sallad. Samtidigt är jag sugen på en storköttbit med bea och grönsaker. Jag skall gå upp till affären å se om jag får någon inspiration.
Ha en bra måndag alla läsare.

Söndag.

Hej Raffe.
Söndag idag och sista dagen på den här semesterveckan.
Jag tog en skön sovmorgon i dag också och en jättegod frukost precis när jag vaknade.
Om en stund skall jag börja plocka i ordning här och börj röra mig hemåt.
Den här helgen och veckan har varit helt underbar, och jag längtar redan till nästa semester. Och då har jag 4 veckor.
Nu skall jag diska undan frukostdisken och sen vattna landen och sen packa och börja röra mig hemåt.
Jag kanske skriver mer när jag kommer hem.

Dagen efter.

Hej Raffe.
Idag mår jag tjuvis. Det var länge sen som jag var så har bakis
Idag kommer jag med all sannolikhet att ta det lungt.
Det enda måste i dag är att jag skall göra rent fiskröken från igår när jag rökte abborre.
Skulle ha tagit reda på lite vass idag. Men det skjuter jag på.
Nu skall jag börja med att få i mig mitt morgonkaffe.
Hörs sen.

Lyckad midsommarafton.

Hej Raffe.
Ville skriva några rader innan jag somna. Klockan har passerat 02.00. Det har varit grymt roligt idag
Bra väder, god mat, roliga lekar mm.
Vi spelade kubb och mitt lag vann. Och det känns toppen.
Vad jag saknar vid såna här stunder är att ha en flickvän. En andra hälft å dela mitt liv med.
Frågan är vart jag skall hitta henne.

Imorgon skall jag försöka slå lite vass. Det behövs göras för att det inte skall växa igen. Sen tänkte jag gå och kolla efter svamp. Jag är säker på att det kommit upp.
Men nu skall jag sova.
Natti Natti & Puss

Midsommarafton

Hej Raffe.
Midsommarafton idag. Och kul kommer det bli.
Snart kommer det mer folk ut hit till Frinsholmen.
Jag kom ut i går vid lunchtid. Han klippa alla gräsmattor och till eftermiddagen hann jag fiska.
Det nappade bra igår. Gädda och abborre fick jag, men gäddan släppte jag tillbaka och abborren sparde jag. För den skall jag röka så vi har rökt abborre på midsommarbordet.

Det var skönt med sovmorgon idag. Men nu har jag inte tid å skriva längre. För jag skall fixa fiskröken nu.
Ha en trevlig midsommarafton alla läsare.
Pussar och kramar

Onsdag & Lillördag.

Hej Raffe.
Idag har syrran och jag varit och handlat färdigt midsommarmaten. Så nu är den klar.
När jag kom hem så käde jag att jag måste ta hand om hemmet. Så det blev tvätt och städ.
Till middag i dag blev det korvstroganoff och Massor av grönsaker.

Pratade med en kompis i dag som jag inte träffat på väldigt länge.
Det var riktigt kul å snacka å höra hur hon hade det. Hon berättade att hon skall flytta ner till Sthlm i Juli. För hon skall få jobb här i Sthlm. Så vi skall ses framöver. Det skall bli jättekul.

I morgon förmiddag skall jag besikta bilen i Nynäs. Hoppas den går igenom nu. Jag räknar inte med något annat.
Efter det skall jag hem å packa det sista för att sedan dra ut på landet.

Asså. Det luktar skitäckligt i mitt sovrum. Jag råkade välta ut "askmuggen" på golvet. Men den där jävla lukten satt sig fast med en gång och jag känner att jag skall ta reda på det nu.
Ha det bäst alla!
Bye

Tisdag natt.

Hej Raffe.
Vilken underbar dag det här har varit.
När jag vaknade i morse ute på landet så fixade jag i ordning allt ganska snabbt för avfärd hemåt.
Eftersom jag hade sönder ena åran i söndags när jag kom ut så blev jag ju tvungen att köpa nya åror i dag.
Köpte åror och lite annat skojsigt på Biltema. Sen handlade jag lite på Ica Maxi inför midsommar.
Det var krångligt att få bort skruven i årtullen, så det slutade med att jag sågade sönder skruven.
Så jag fick åka upp till båtaccenten å köpa ny skruvar till årorna.
Men nu har jag schyssta åror igen.
Sen när jag var färdig med allt här hemma så åkte jag ner till sjön och hade fiskegrejorna med mig.
Det var så otroligt skönt på sjön. Jag fiskade efter gädda men det fick jag ingen den här gången. Så jag fiskade upp lite strömming till Tristan. Han blev eld och lågor när jag kom hem. Han slukade två strömmingar på en gång. Så nu ligger han och sover och är helnöjd i soffan.
Jag får väl bära in han i sängen när vi skall sova :D

I morgon skall jag handla den sista midsommarmaten så kan man släppa den biten.
Skulle igentligen vilja åka ut i morgon på landet. Men skall besikta bilen på torsdag morgon i Nynäshamn. Och eftersom jag inte vet hur vädret blir så vågar jag inte chansa. Så jag åker ut direkt efter besiktningen.
Nu skall jag gå och lägga mig på soffan och mysa med Tristan. Sen är det nog nanna som gäller.
Natti natti alla glada!
Pösss

Måndag eftermiddag

Hej Raffe.
Vilken skön dag det här har varit.
Jag började den här dagen med en underbar sovmorgon. Jag gick inte upp förän vid 11 idag. sen blev det en god frukost.

När frukosten var avklarad så började jag bygga diskbänken. Efter mycket slit så blev den klar. Den blev jättebra och det känns bra att det är gjort nu. Jag har gått å dragit på det här.

På eftermiddagen var det så varmt å skönt att jag började rensa sten vid bryggan. Så nu får min båt plats brevid bryggan. Eftersom jag hade tagit av mig så la jag mig å sola och fiskade lite i mellan åt.
jag fick en gädda på nästan 4 kilo idag också.
Jag var inte sugen på fisk idag igen. Så den den tog jag bort kroken försiktigt på, så fick den gå tillbaka.
När klockan var middagsdags så blev det middag.
Lidls köttgryta blev det till mat. Det var ingen höjdare, så den kommer jag inte köpa igen.
Efter maten började det regna. Jävla monsunregn blev det. Så nu väntar jag på att det skall sluta regna så jag kan gå och fiska.
Hörs senare kanske..

Natten till måndag.

Hej Raffe.
Har precis dammat av några avsnitt av rederiet. Nu är det inte många avsnitt av hela rederiet. Känns skönt att det inte är så mycket kvar. Rederiet är som en drog.

Kom ut hit till landet mitt på dagen. Det har varit en underbar dag.
Jag testade fiskelyckan i dag på eftermiddagen och fick en gädda på nästan 4 kilo.
Jag filèade den och pannerade den och åt den till middag. Det var jättegott. Färskare fisk får man leta efter.
Skulle ha klippt gräset idag när jag kom ut. Men Laijla och Christer hade gjort det i helgen när dom var här ute. Jag får klippa nästa gång.

Imorgon skall det va sol. Och då skall jag bättra på solbrännan. Eftersom jag är själv här ute så kan jag sola neck. Det skall bli underbart.

När jag kom ut hit så råkade jag ha sönder en av mina åror. Så nu åker jag på att köpa ett par nya.
E det inte den ena utgiften så är det ta mig fan den andra.

Snart är klockan ett. Och jag skall ta sista nattciggen nu. Sen är det sova som gäller.
Natti natti alla läsare. Puss

Söndag.

Hej Raffe.
Söndag i dag och i dag skall jag åka ut på landet.
Känner att jag måste ut ett par dagar till att börja med.
Skall köra Bellan till Haninge vid tio tiden. Och när jag ändå är där så skall jag gå på en shopingtur.
Efter det så skall jag hem å packa in i bilen. Sen drar jag.

Undra hur gräsmattorna är ute på landet. Troligtvis är dom skitlånga så dom måste klippas.
Tänkte att jag skulle gå upp i skogen och kolla efter lite svamp också. Det borde ju finnas kantareller med tanke på att det har kommit en hel del flugsvamp. Så kan dom växa så kan kantarellerna göra det tänker jag.

I går fixade jag bilen så nu är den färdig inför besiktningen. Det känns skönt.
Nu skall jag väcka Bellan så inte hon behöver stressa igenom morgonen.
Skriver mer sen. Kramisar!

Lördag morgon

Hej Raffe.
Lördag morgon och det är vackert väder.
Kom precis från däckspecialisten i Haninge.
Jag har köpt nya sommardäck till bilen. Dom andra var så slitna att dom inte hade gått igenom besiktningen på torsdag morgon. 2800 kr kostade dom och jag tycker det var ett bra pris. Det svider lite i plonkan, men nu har jag schyssta däck på bilen. Bilen gick mycket tystare nu.

Nu skall jag fixa lite annat. Men kanske skriver mer sen.
Hörs.

Äntligen.

Äntligen semester. Bara en vecka. Men ändå. Men helgen är det nio dagar.
-Skall bli så skönt.
Skulle ha åkt ut på landet i dag. Men jag har ingen ork i kväll så vi åker ut i morgon till landet.
Det var en jättestressig dag på jobbet i dag, så jag är helt slut som människa.

Plötsligt händer det.
Plötsligt händer det som sagt. Spelade på ett par triss i går och jag vann igen. Inga stora summor, men jag van och jag hämtade ut vinsten i dag.
Skrapade fram vinst på miljonlotteriet också.
Måste erkänna att det är kul å vinna pengar. Tänk om man kunde bli ekonomiskt oberoende. Det skulle vara något.
Tänkte lämna in en V75 till i morrn å så om lyckan är med mig där också.

Till middag vet jag inte vad vi skall ha än. Men det skulle vara gott å gå ut å äta. Vi får se senare.
Nu skall jag bara varva ner och sen ta det lungt.
Skriver mer senare kanske.

Forsättning på onsdagsbloggen.

Hej Raffe.
I dag har det varit en väldigt stimulerande dag.
Dagen började med skolavslutning. Det var så jag fällde en tår på avslutningen.
Bella tycker det är så skönt nu med sommarlov.
Bella var så vacker i sin klänning som jag köpt.
Jag tog lite bilder på skolavslutningen också.

När jag kom hem från jobbet så åkte jag och fixade en skolavslutningstårta.
Det kommer bli så gott. Och eftersom det lillördag i dag så brukar jag köpa något gott till tvn. Men det blidde inget godis, utan jag köpte något mycket godare. Det blev svenska jordgubbar och vattenmelon.

Till middag i dag blir det ugnstekt kyckling med grönsaker.
Efter att ha ändrat mitt intag av mat så har jag ju gått ner 3 kilo på en vecka.
Så nu blir det bara grönsaker nästan :)
Så i grönsaksväg till kycklingen blir det blomkål, brysselkål och broccolli och grönsallad med tomat, gurka rödlök och majs.
Det känns skönt att inte äta pasta, ris och potatis. Det känns i kroppen att det är på väg att hända något (Åt det possitiva hållet). Och det är jag glad över. Sötsuget efter godis är nästan borta.
Men nu skall jag fixa lite här hemma så vi alla tre kan åka ut på landet tidigt på fredag.
Ha det bäst alla läsare!
Pösss

Skolavslutning i dag.

Hej Raffe.
Onsdag idag och det är skolavslutning för Isabella.
Idag är det hennes sista dag på Åbyskolan och hennes sista dag på lågstadiet.
Nästa termin börjar hon högstadiet i Ribby.
I dag tog jag ledigt på morgonen för att kunna vara med på skolavslutningen. När dom är klar så blir det jobbet.
Efter jobbet blir det lite fest med tårta tänkte jag. Precis som alla andra skolavslutningar. Och sen framför allt för att Bella klarat av lågstadiet.
Nu skall jag försöka få något i magen så jag står mig fram till lunch.
Ha det gott alla människor. Kramisar

Måndag.

Hej Raffe. I dag har det varit en skitjobbig dag på jobbet. Skönt att måndagen är över nu i allafall.
Igår låg jag och kollade på tv och Tristan var jätte kelsjuk.
Han är bara för go den killen :).
I kväll måste jag åka ner till båten och ösa den. Det har regnat skapligt idag och eftersom jag inte har självläns på den här skutan så måste jag ösa den när det har regnat.
Annars blir det bara att slappa och ta det lungt i kväll.

Till middag i dag blir det grönsaker och grönsaker. Jag har gett mig fan på att jag skall ta bort några kilon på min mage nu. På en vecka har jag tappat 3 kilo. Jag har bara lagt om kosten och tränat lite. Jag har tagit bort (Nästan) alla kolhydrater. Och det verkar fungera. Fast jag måste erkänna att det kan komma sug efter kolhydrater ibland. Men fortsätter jag så här så kanske jag kan komma ner till min edealvikt.

Nu orkar jag inte skriva mer.
Höres!

Fredag kväll.

Hej Raffe.
Igår på min lediga dag var jag ut till landet och klippte gräset och efter det så ägnade jag hela dagen till fiske.
När jag klippde gräset var det riktigt varmt och skönt.
Jag klädde av mig och solen brände sönder mig.
Att man aldrig lär sig.

Idag var det arbete. Det blev en truckdag och skönt var det en sån här klämdag.
När jag kom hem så var det landet som gällde för min del. Bella höll på att packa när jag kom från jobbet. Hon skall på klassresa i morgon och hon har sett fram emot det. Jag hoppas hon får jättekul.

Nu har jag skrivit färdigt för den här gången och skriver antagligen mer i morgon.
Nattis nattis. Puss

Student.

Hej Raffe.
Vilken otroligt rolig dag det här har varit.
Började med en arbetsdag fram till lunch och sen åkte jag hem och böt om.
Hämtade sedan Mia och hennes barn för att sedan åka ner till Nynäshamn för att gå på Carros studentfirande.
Det var jättemaffigt och kul. Sen åkte vi hem till Carros pojkväns föräldrar och tillbringade resten av dagen där med massor av gott att äta och fira ungdommarna.

Vid halv nio tiden körde jag mia och ungarna till tåget för dom skulle hem till Norrtälje. Och jag åkte hem.
Jag har tagit massor av foton som jag skall spara till Carro.
Jag kände mig som en riktigt stollt morbror och gudfar. Hon var så fin.

Nu skulle jag åka ut på landet i kväll efter allt det här men känner att klockan blir så mycket.
Så jag sätter klockan på ringning i morgon bitti och åker tidigt ut till landet.

Nu skall jag lägga mig på soffan och kolla på rederiet och koppla av.
Skriver mer i morgon kanske.

Tisdag.

Hej Raffe.
Idag har det varit en lång och rolig dag.
Det var SKITMYCKET på jobbet i dag och vi han med allt.
Vi jobbade på som sjur på jobbet och jag känner att jag kan jobba halvdag i morgon med gott samvete.
Efter jobbet så åkte jag och och syrran och handlade inför morgondagen.
Carro tar studenten i morgon och vi har förberett maten till i morgon. Det kommer att bli en lyckad student.
Sen när vi handlat så åt vi en god middag och sen började vi med allt som vi kunde göra till i morgon för att underlätta för morgondagen. Vi slutade med allt vid tiotiden. Så nu känner jag mig väldigt trött.
Efter studentfirandet så åker jag ut på landet. Det kommer att bli underbart skönt.

På torsdag är vi lediga från jobbet och då blir det en heldag ute på landet. Tänkte klippa gräset så slipper jag offra helgen på den sysslan.

I kväll blir det ingen tv utan skall hoppa i duschen nu och ha det skönt en stund. Sen är det nog knopplådan.
Skall försöka hinna uppdatera i morrn. Om inte så gör jag det någon annan dag.
Ha det gott alla läsare!
Kramisar!

Hej Raffe.
Måndag i dag och i dag har det varit jobbigt på jobbet, plus att det har varit så jävla varmt inne på lagret.
Men arbetsdagen nådde sitt slut och nu är jag hemma. Det blir en kort vecka det här.
På onsdag slutar jag vid lunchtid. Jag tänkte åka ner till Nynäs och kolla på Carro när hon springer ut och tar studenten. Jag är så glad för hennes skull. Hoppas hon får något gra jobb med den utbildningen.

Till middag i dag blir det Lassagne igen. Det är så himelskt gott.
I kväll blir det bara att ta det lungt. Känner att någon större aktivitet orkar jag inte med.

Snackade med en kompis i dag om det här singel livet jag lever i.
Jag saknar vissa delar, men annars är jag förbannat nöjd med att vara singel.
Jag kommer nog inte hitta den där kvinnan som jag är ute efter.
Men hon sa att rätt som det är så står hon nog där.
Jag skrattade och sa att jag vet inte. Jag vill inte ha några såna där misstag som jag tidigare har varit med om.
Men hon sa att jag bara har haft otur.
Jag kanske har haft det, eller så finns ingen till mig. Jag har börjat tro på den tanken i allafall.

Hörde på jobbet i dag att skattepengarna har börjat betalats ut.
Skall bli skönt att få mina tycker jag. Skall bli skönt att betala tillbaka tvn. Då blir det en utgift mindre.
Men nu orkar jag inte skriva mer. Nu skall jag gå och slappa på soffan lite tills maten är klar.
Ha det bäst alla.

Lördag.

Hej Raffe.
Lördag i dag och vi har lite otur med vädret så här på eftermiddagen. Det regnar och åskar.
I morse när vi åkte ut på landet så var vädret bra.
När vi kom ut så började jag fiska.
Jag fick en gädda som jag fjällade och grilladde i folie.
Så till lunch idag blev det grillad gädda.
Ikväll skall vi grilla hamburgare.