Lön

Hej Raffe.
Fredag i dag och dags för en fet löning igen :)
Jag har åkt på någon axelfästeinflammation. Det gör sjukt ont i vissa lägen.
Sist jag var på thaimassage så kändes det bättre. Så jag ska iväg till dom igen så kanske dom kan göra underverk igen.
Jag var ut på sjön i går och kom inte hem förrän efter nio i går kväll. Det var jätteskönt. Äta middag i båten, sola, fiska. Man blir som en ny människa efteråt. Idag är det gråtrist ute. Så det blir att fara iväg och shoppa lite med Bellan. Blir det bättre väder i morgon så ska jag åka ut på landet.
Nu skall jag ta en dusch.
Ha det. Pöss

Kantareller.

Hej Raffe.
Idag har vi inte gjort något speciellt på landet.
Sola och fiska har jag gjort mestadels och sen var vi en sväng till skogen för att kolla efter svamp. Vi hittade lite grann. Så i morgon skall vi avnjuta den.
Jag satt i båten å fiskade idag. Jag satt bara i kallingarna och brände mig. Det svider som fan på kroppen nu :(

Jag kommer ihåg när jag å Malin var ihop. När vi var ute på landet. Jag saknar den tiden lite måste jag erkänna. Det är tur att man har så många bra minnen från den tiden.
Jag kommer på mig själv när jag småler och kommer ihåg alla fantastiska minnen.
Tänk om vi fortfarande hade varit ihop. Det hade varit något. Men men. Singellivet är ju inte helt fel det heller.

Nu ikväll satt jag på bryggan för att se om jag kunde få upp en gös. Men det blidde bara abborre.
I morgon skall jag röka dom i fiskröken. Smarrigt som fan ska det bli.
Jag skall åka hem en snabbis i morgon också. Jag skall handla lite å så.

Jag fick telefonsamtal från Bella när vi gick i skogen. Hon berättade att hon fått reda på att hon kom i på fryshuset gymnasiet. Inte som reserv utan som ordinarie.
Asså. Måste ju medge att jag är stolt.
Så många som trodde att Bella inte skulle klara det pga att man behövde så höga antagnings poäng. Men fan vad fel många hade. Isabella kan sträcka på sig och säga att hon är en duktig flicka 😉.

Nu skall jag försöka sova lite.
Ha det bäst alla
Pussar och kramar

Semester.

Hej Raffe.
Visst är jag duktig att skriva och uppdatera bloggen? ☺
Mycket har hänt sen jag uppdaterade sist.
Bella och jag var utomlands till Turkiet. Det var en under resa. Som jag berättat så blev jag väldigt förtjust i massage. Det var sån där thai oljemassage. Nu när vi kommit hem från utlandet så har jag prövat olika thaimassage salonger och hittat en favorit. Jag var där igår efter jobbet och fick en skön behandling med thaimassage med olja. Jag har kommit på att det är min nya medicin mot min rygg. Kan jag minska medicinen med thaimassage. Så är det ju toppen.
Film om utlandsresan kommer nån gång. Vet inte när. Men så fort jag orkar sitta vid datorn.

Idag åkte jag ut på landet. Jag passade på att klippa gräset när jag kom ut. Så nu är det tråkigaste gjort.
Jag och Laijla fixade till bredvid bryggan med att slå vass. Så nu kan man bada från stranden bredvid bryggan. Christer olade bryggan medan vi slog vass. Vi har varit så kreativa idag.

Nu är det två veckor semester. Det blir en del landet. Vi skall besöka skansen och grönalund också.
Jag var inne på att boka en sista minuten resa. Men Bella ville inte. Så vi sket idet.
Imorgon skall ge mig ut på en promenad i skogen och titta efter kantareller. Det finns dom som har hittat. Så vi får se.

Nu på eftermiddagen när vi var färdiga med bryggjobbet så kom det några åsk knallar över landbacken. När vi skullen till att grilla så åskade och regnade det som fan. Men vi grillade ändå. Fan vad gott det var.
Nu ska jag lösa lite korsord innan jag ska släcka ner och sova.