God morgon världen.

God morgon Raffe.
Ännu en fantastisk dag framför mig.
I går blev det sjösättning av båten.
 
Efter en lång vinter så ligger Marina i vattnet nu.
i dag efter jobbet ska jag åka och shoppa inför landet, tanka och packa. Sen på fredag ska jag åka ut på landet för första gången i år. Som jag längtat efter det. Det lär nog kanske bli lite småkallt. För det ska vara kallt nattetid och kylligt på dagarna. Plus att är man vid sjön så kan det kännas kallare. Men man får lixom klä på sig.
I går när jag sjösattebåten så var det sånt lågvatten att det var jättesvårt att få bort båten från båtsläpet. Så det var lixom bara att bita i det sura äpplet som man säger och plumsa i och låssa släpet från bilen och knuffa ut släpet så det blev djuare så att båten kunde tas av släpet.
Jag hade vatten ända upp till snoppen. Asså det var jättekallt. Jag kände att det gjorde ont. Det kändes som knivar skar när kylan trängde in i kroppen.
Men det känns så fantastiskt idag att jag har sjösatt och kan åka ut till Drömmarnas Ö när som typ.
Synd bar att bensinen är så jävla dyr. Jag har faktiskt funderat på att köpa mig en öppen liten roddbåt istället med en liten aktersnurra. På så sätt så skulle jag komma ner i kostnader på bensin. Men vi får se hur det blir. Jag måste ju kunna göra mig av med Marina i så fall.
 
Appropå båtar. JAg såg det här klippet i tidiningen i veckan.
Varför inte satsa på att sätta en misil mot båten eller två och sänka den. Med lite tur sitter den jäveln på båten och då har vi gjort oss av med honom för all framtid. Om inte så lär han få en tår i ögat om man sänker hans ögonsten.
Samma sak klippet som jag också såg i går.
Asså det velas så jävla mycket i sverige. Det här har man vetat om hur länge som helst. Annars är det något riktigt fel någonstans. Jag utgår från det i allafall. Frågan är ju då. Varför har man inte tagit hand om planet, innan det kränkte luftrummet om det nu var bestyckat med kärnvapen?? Vi har faktiskt kapacitet här i Sverige att ta hand om sånt.
Vänd på "steken" då och säg att vi hade krängt ryskt luftrum med ett par jas som var tungt bestyckade. Tror ni att vi hade fått flyga därifrån? Jag tror svaret är nej. 
Nä. Sverie ska erbjuda bil, busskor, boende mm. Kanske lite kaffe och bulle också.
Håll fienden kort säger jag bara. Det är det bästa tipset jag kan ge.
 
Nu ska jag försöka få lite jobb gjort,
Ha en fantastisk dag alla fina.
Kjam :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0