En helt vanlig Måndag

Hej Raffe.
En helt vanlig måndag. Lite mer krämpor i dag än normalt. 
Igår låg jag under båten och lagade den med ett nytt jäkla spackel från Jula. Det var nästan omöjligt att jobba med. Det var så löst att det rann. jag är ju van att det ska vara lite fast så det går att skapa typ. Men resultatet blev bra efter en stund. Men det blir nog inte det spacklet igen. Nu är hon lagad under i allafall. Nästa helg ska jag bottenmåla, om jag inte åker ner senare i veckan när jag slutar tidigare. Det kan jag ju bli onsdag eftesom jag har vilodag från gymmet då.
 
När jag ver ner till båtklubben igår så passade jag på att grilla. Det var jättegott.
Jag grillade kalventrecote som jag skar i bitar/strimlor efter den grillats. Sen la jag den på torlillabröd och la på potatis sallad. och vek ihop. Asså. Så satans gott det var. Så det ska jag göra om fler gånger. Då ska jag ta med mig lite grönsallad och ha i också. Det behöver inte vara så avancerat lixom.
 
Idag när distriktsköterkemottageningen öppnar så måste jag förska få tag på henne. Det har varit lite strul senaste tiden. Hon förskrev fel varor sist. Och nu har jag förskt få tag på henne efter det. Men det är svårt att få tag på henne, och hon ringer inte upp efter lämnat telefonnummer och meddelande samt att hon intehör av sig när man går via 1177 heller. Så det känns jobbigt att bli behandlad så.
 
Snart är det bara en månad kvar på jobbet i Jordbro. Sen blir det att börja jobba på nya lagret i Rosersberg. Asså. Jag får passa på att njuta av tillfället. För jag tror inte på det här projektet faktiskt. Det är för många bollar i luften som flyger omkring om man uttrycker sig så. Sen är det på tok för mycket amatörer som sitter och håller på med det hela.
 
Men eftersom jag efter allt prat kommer att gå ner till en vanlig arbetares nivå så vet jag att den biten kommer att skita sig totalt. Det har jag också sagt och jag står fast vid det. Men ingen vill lyssna på det.
Jag känner också att jag vill inte lägga ner så mycket energi på at tjata ännu mer.
- Av alla semesterveckor som jag prickat i, så blev jag lovad att ta dem. Och nu under en två veckorsperiod så har jag fått plocka bort två veckor. Det känns ju naturligtvis som att få benen undansparkade bara för att det ska passa dem. Såna grejer gillar jag inte. Och då tänker jag på ordspråket "Som man bäddar, får man ligga". Och även om det är den handen som ser till att jag har pengar på mitt konto så när jag fått slitit som ett djur, så måste dom få ta lärdom av sina egna misstag. 
Misstag är ett ord i underkant om man säger så. Det kommer att gå käpprätt åt h*lvt*e tror jag.
Men nog om det nu.
 
Det är så skönt nu när våren är här. Det känns tidigt att säga att den är här nu. Men rent metrologiskt är den här. Det är så vackert med alla vårblommor och vårfåglar som har kommit. Det är myskänsla.
 
Ja just det.
Jag har varit hos kirurgen också angående mitt navelbråck. Det blir ingen operation nu. För det är rörligt nu och inte inklämt längre. Så jag får börja lyfta igen och jag tränar som en tok för att få i ordning på min kropp och gå ner i vikt med mera. Men får jag ont av det så ska jag lägga ner.
Om jag skulle lida av bråcket vid ett senare tillfälle när jag gått ner i vikt så kan vi göra en skönhesoperation då säger kirurgen.
Det är väl bara att lita på vad kirurgen har sagt till mig.
Asså. Om folk bara viste vilka jobbiga problem jag har med mig själv rent kroppsligt, och sen försöka styra upp vardagen, träna och sen försöka gilla livet och skapa en gnista och göra nästkommande dag så jäkla bra som möjligt. Asså. Det är en balasgång.
Ibland fattar jag inte själv hur jag orkar. Om du nån gång skulle vilja lyssna på vilka problem jag har så skicka ett mail eller nått så ska jag försöka förklara för dig :)
Om du du har fibromyalgiliknande symptom med inkontnens, artors och massa annat smått å gott så kanske vi har något gemensamt. Skulle va intresant att få nya vänner så tveka inte att höra av dig.
 
Nu ska jag jobba undan den här dagen så den blir till historia.
Ha det bra alla fins.
Pöss
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0