Alla hjärtans dag.

Hej Raffe.
Alla hjärtans dag i dag och jag vill önska alla mina vänner kollegor och blivande kollegor en fantastisk dag.
Idag är det en bra dag förutom min läskiga mage. Men det är det jag får leva med.
Idag har jag gjort något som jag inte har gjort på sjukt länge. Jag har lämnat in ett personligt brev, cv och ett mail samt en jobbansökan som verkar vara positiv :).
 
Efter 23 år på Åhléns så måste jag säga att jag fortfarande älskar mitt jobb. Men mitt jobb kommer inte fungera i längden med tanke på att Åhléns ska flytta till andra sidan stan till Rosersberg.
Av någon konstig anledning så har dom fått för sig att flytta hela verksamheten dit och det har redan resulterat en massa förlust för företaget, genom att massa pesonal med en bred kompitens har sagt upp sig. Och även jag är på väg bort från Åhléns. 
Jag har sagt att jog kommer att följa med dit om jag inte får något annat jobb. Efterrsom jag känner att jag ser en liten ljusstrimma långt fram så ser det ut som dom kommer att tappa min kompitens också.
 
Att jobba i Rosersberg innebär det att jag får
1. Ta först tåget, för att inte komma försent. Men måste ha förseningar med i beräkningen.
2. Det tar ca 25 minuter att gå till lagret från tågstationen om det inte går någon buss. Och det känns tveksamt att dom går så tidigt.
3. Jag vet inte vilket arbespass jag får. Har jag our så kan jag få jobba bajstider.
4. Det innebär också att jag kommer få mindre fritid eftersom jag kommer att få gå upp mitt i natten eller att jag kommer hem sent på kvällen.
5. Jag kommer inte kunna ta bilen varje dag. För trängselskatten och bensinpriserna äter upp dagslönen.
 
Asså. Jag skulle kunna göra litan jättelång. Men om man ska se det positiva.
1. Nytt modernt lager med en skyttel.
2. Nytt och fräscht.
3, Mindre chefer.
4. Asså. Jag kommer fan inte på mer haha.
 
Sen vet jag inte jag kommer ha kvar mina administrativa uppgifter där borta. Jag blir inte uppdaterad om något speciellt. Vad ska jag göra, hur ska jag göra och när.
Såna frågor har jag itne fått svar på. Det är lite jobbigt att ta ställning till ett sånt förhållande då.
 
Alla hjärtans dag i dag i allafall.
Det innebär att man måste skämma bort dom man älskar mest. Å det är ju min dotter det.
Så jag får överaska henne med något sen. Sen måste jag ju skämma bort mig själv eftersom jag älskar mig själv också :)
 
Nu är min rast slut och jag måste jobba vidare.
Ha det bra alla fina där ute.
Pussar
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0