Söndag.

Hej Raffe.
Asså. Jag förstår mig inte på mig själv. Det här med kärlek är inte lätt..
Den tjej jag hade fått kontakt med på HP vill att vi ska ses snart. Jag vill också. Men jag vågar inte. Det känns som jag inte är redo och jag blir skraj som fan. Jag skrev till henne ikväll om det hur jag kände. Så vi får se hur hon tar det.
Vi har lixom inte känt varandra en vecka ens. Och hon kommer från andra sidan jordklotet.
Min manliga intuition säger mig starkt att vänta och skynda långsamt.
Min intuition brukar vara rätt.
 
I går var Bella och jag in till stan och gick på bio. Vi såg på Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge. Den var så bra. Nu börjar vi gå in i höstens månader och vi ska börja gå på bio igen. Det gjorde vi förra hösten och vintern. Det gjorde den mörka perioden så mycket lättare att stå ut med.
Men den här hösten och vintern ser jag verkligen fram emot av någon konstig anledning. Jag har inte känt så här tidigare.
 
I dag blidde det lite sovmorgon. Sen blev det skogen nästan hela dagen. Jag skulle plocka svamp men det blev inte så mycket svampplockning utan jag hittade lingon och jag plockade det istället.
Efter det så åkte jag hem och kokade lingonsylt för första gången.
 
Jag måste säga att jag är grymt imponerad över resultatet för att va första gången.
I går när vi var in till stan så handlade jag körsbär på Hötorget. och i dag så pillade jag ut kärnan ur dom och la dom i sprit och socker så det blir körsbärslikör.
Nu ska dom ligga i spriten i några månader för att sedan silas och tappas upp på flaska.
Jag tänkte faktiskt låta dom ligga till julen så ska jag provsmaka då :)
Blir det bra resultat så kommer jag att göra det flera gånger.
 
I morgon är det ny arbetsdag. Och ny träff hos sjukgymnasten. I morgon blir det akupunktur i nacken igen. Förra gången så kände jag mig så konstig efteråt. Så vi får se hur jag känner mig i morgon eftermiddag.
Nu ska jag sätta mig och kolla på tv innan jag ska nanna.
Ha det gott alla Pöss.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0