Lillördag.

Hej Raffe.
Lillördag idag och halva arbetsveckan är gjord :)
Den här dagen har gått sjukt sakta. Men nu är jag hemma och jag har precis kastat in kycklingen i ugnen.
Det blir kyckling med ris och så gjorde jag en god kall currysås till.
Den innehåller turkisk yogurt (2,5%), chili, lite lätt majonnäs, dijonsenap, örtsalt, och grovmalen svartpeppar.
Kanske inte den smalaste såsen. Men den smakar grymt gott.
 
Jag har gått i tankarna ett tag och sadla om i livet. Skaffa mig en utbildning och ett annat jobb. Men det känns så långt dit. Men samtidigt inte. Jag måste bara våga. Sälja allt jag har och göra mig skuldfri och sätta mig i en liten hyresrätt någonstans och plugga och åter plugga.
Det betyder inget arbete kvar, inga skulder och ett nytt liv och framför allt ett bättre liv för min hälsa.
Jag skulle vilja ha en barnskötarutbildning och sen bygga på den.
Men jag måste smaka på karamellen mer.
Nu ska jag fortsätta med maten.
Ha det gott.
Pöss
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0