Gratängen lyckad.

Hej Raffe.
Den Go.middagen jag gör är spetskål & vitkåls gratäng med ugnstekta kycklinglår.
Gratängen lyckad :)
Den ser jättegod ut. Väntar nu på kycklingen i ugnen. Sen ska det avnjutas.
Gratängen innehåller spetskål, vitkål, vitlök och gul lök. Kryddad med vitpeppar, örtsalt och kycklingfond och honung.
 
Jag stekte vitkål och spetskål och löken tills den blev halvmjuk sen kryddade. Sen slog jag på matlagningsgrädde och fond och lät koka på svag värme i 5 - 8 min. Under tiden så smörjde jag en ugnsfast form och sedan pruttade jag i allt i formen och la sedan på lite ost och sedan in i ugnen på 200 grader i 20 minuter.
Enkelt och gott :)
 
Skulle säkert vara gott med blomkål också eller broccoli. Men det får jag testa någon annan gång.
Nu ska jag fortsätta med maten.
Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0