Söndag eftermiddag.

Hej Raffe.
Eftermiddag redan och jag var ut på en jätteskön promenad på förmiddagen.
Jag tog rätt mycket bilder med finkameran. Bland annat dom här tre bilderna ovan.
Jag vill lära mig tycka om hösten. Men det är skitsvårt. Det är fina färger å så som alla snackar om. Men jag kan ju inte påstå att jag en höst och vinter människa.
- Jag är en sommar människa och jag älskar sommaren då det är varm och skönt.
Men efter som det är höst och vinter och vår största delen av året så måste jag komma på ett sätt att lära mig att gilla den. Jag vet inte hur bara. Maila mig om du har några tips på hur jag ska gå till väga.
Mitt liv skulle bli så mycket enklare att leva om jag  började gilla alla fyra årstiderna.
 
Jag skulle ha gått ut i dag i skogen å hämtat massa grejer som vi skulle ha till pyssel. Men jag ska göra det nästa helg i stället. Jag måste ju se fram emot nästa helg också.
 
Till middag i dag blir det rester från gårdagen förutom köttet som jag byter ut mot kyckling.
Så broccoli gratäng med ugnstekt kyckling till middag är det som serveras i dag. Och den där gratängen lär ju smaka extra gott i dag när den har fått stått å dragit.
 
Nu ska jag testa att göra en god marinad till kycklingen. som innehåller bland annat pressad vitlök och örter från landet. Det ska bli intressant å smaka sen.
Ha det alla :)
Kjam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0