Pigg idag.

Hej Raffe.
Jag känner mig pigg igen. Men stannade hemma från jobbet en extra dag. Så i morrn ska jag jobba.
Idag har jag gjort iordning ett litet julbord :D
 
Asså så här va.
Vi brukar göra det den 23:dje för att på julafton är vi hos syrran. Men den 23:ska vi till Åland. Och i morrn ska jag jobba och vet inte om det blir övertid eller inte. Och Bella och jag vill ha en egen julafton, men ändå vara borta hos andra. Därför får det här bli våran Egen jul i år.
Vet att det låter stört. Men så vill vi ha det.
 
Vilken tur att jag blev pigg igen. Tänk och ligga trasig hela julen igen som jag gjorde för många år sen. 3 jular i rad var jag magsjuk. Det var ingen höjdare.
 
På vårat lilla julbord har vi bland annat rökta korven och sillen och knäckebrödet från marknaden. Janssons frestelse, julkorv, prinskorv, hemlagade köttbullar, revbenspäll, lax, ägghalva, julskinka, rödkål leverpastej å självklart must :)
- Det lilla julbordet är lagom för våran lilla familj. Och i år gjorde jag Jansson i folieform och la upp det andra i folieform så man kan förvara och värma det enkelt + så slipper man så mycket disk :)
- Man måste vara smart :D
 
Idag är det vintersolståndet också. I det hela är det den mörkaste dagen på året och från i morrn går vi mot ljusare tider. Låter inte helt fel va?
 
Nu ska jag fixa lite här hemma.
Ha en mysig dan före dan före dan före doppar dan.
Kjam
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0