Klä granen.

Hej Raffe.
Idag har Isabella och jag klätt granen.
Det blidde lite trångt för den eftersom vi har en stor soffa nu och inte förra julen.
Men granen kom upp och det är huvudsaken. Det ser trängre ut på bilderna än i verkligheten.
Nu börjar jag få julkänsla.
Jag la in sillen i går. och provade den idag.
Jag gjorde en ny variant också. Jag gjorde en dill och pepparotssill.
Den var ganska god. Jag tror den blir godare om man krämig sås till sillen i stället som är smaksatt med pepparrot.
Jag gjorde knäck och ischoklad och julpysslade i helgen också. Så jag var riktigt kreativ.
 
Till middag i dag blev det risgrynsgröt och skinkmacka och julmust. Det var läskigt gott.
 
Vi närmar oss den storhelg som jag väntat länge på nu.
På lördag åker jag och Bella iväg till Åland över dagen och avnjuter lite gott julbord.
Det tycker jag att vi är värda efter allt slit. Vi åker på efter middagen från Kapellskär och kommer hem på kvällen. Så vi måste passa på att handla lite i taxfree också.
 
Den där braiga dag för dag listan på Haninge-Sajt. ska jag skräddarsy till nästa år. Vissa grejer kommer i fel ordning. Men listan är ingen dum idé.
 
Nu är jag väldigt trött i kropp i alla fall. Så nu ska jag gå och ta en varm och skön dusch.
Ha en jättefin måndag alla vänner!
Pöss <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0