Sista November.

Hej Raffe.
Sista november, och i dag har jag varit på Capio S:t Görans sjukhus med min axel.
Jag fick två alternativ. Och jag valde båda.
Jag började med en fet kortisoninjektion i axelleden som gjorde jävligt ont. Blir det inte bättre inom en vecka eller 10 dagar så blir det operation. Då tar dom bort en cm av nyckelbenet och det kommer att göra ännu ondare. Och jag kommer att bli sjukskriven i minst 3 månader. och ekonomin kommer att bli urusel. 
För ca 4 år sen så fick jag en kortisoninjektion i axeln och det var bra fram till sommaren. Så med lite tur blir det här också bra.
Men vilket som skulle göra minst ont är väl om man sköt sig själv eller nått..
- Jag är så sjukt trött på all smärta nu.
 
I helgen som var så åkte adventspyntet fram och jag tillagade adventsskinka. Asså så jävla gott det var.
Det ser så mysigt ut här hemma nu när julstakarna lyser och jullöparna sitter på väggarna och juldukarna ligger på borden och hyacinten som doftar jul. Asså. Det är något vist med jul ändå.
 
Bella och jag gick ut och åt en bit mat i kväll inne i stan. Det var jättemysigt och skönt att lägga tankarna på annat. Efter det gick vi och shoppade lite kläder till Bellan. Hon blev jätteglad.
 
Viktnedgången går utmärkt. Nu är jag gått ner till 114,5 från 125 på drygt en månad.
Det är jobbigt men, det går. Skamm den som ger sig. Fortsätter jag så här så är jag nere i  mitt rätta BMI till sommaren.
Nu är det sussa som gäller. Jag känner mig lite medtagen efter sjukhusbesöket i dag.
Ha det gott alla krokodiler.
Puss
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0