En helt vanlig dag.

Hej Raffe.
Idag har det inte hänt så mycket. Jag har varit till gymmet å tränat i 1½ timme. Efter det så var jag å handlade lite. Så nu har jag fyllt på lite grejer som man bara måste ha i ett hem. Bland annat kryddor som hade tagit slut.
Asså. Det är ju skitdyrt med vissa kryddor. Jag skall odla jättemycket egna kryddor nästa sommar. Då blir det ekologiskt också. Så det ser jag fram emot.
 
Dagens smalmiddag i dag blev en kräft och lax tallrik.
Den innehåller jättemycket gott och nyttigt. Nedan kan du se vad jag hade på tallriken.
  • Avokado.
  • Broccoli.
  • Gröna ärtor.
  • Morötter.
  • Finstrimlad vitkål.
  • isbergssallad.
  • Majs.
  • Röd chili.
  • Rödlök.
  • Gurka.
  • Tomat.
  • Grön paprika.
  • Rödbetor.
  • 4 st små fetaostbitar.
  • ½ dl kräftstjärtar.
  • 2 Skivor kallrökt lax.
  • Ett kokt ägg.
 
  • Dryck till det är ett glas vatten. (Ett glas vatten före middagen också)
 
Det låter jättemycket. Men det ryms på EN tallrik och jag blidde mätt på det.
När man äter så här nyttig mat så blir man inte så där äckligt mätt så man bara vill gå lägga sig på soffan efter maten och sova en halvtimme. Så var det förr, innan jag började äta nyttigt.
Men nu efter maten så orkar man diska och fixa undan allt i köket för att sen ta kväller.
 
Jag har fått en förfrågan om Raffe. Vem är han osv.
Så här ligger det till. Det här är/var främst en dagboksblogg. Och när många skriver dagbok så börjar dom dagboken med "Hej dagboken. Idag har jag......". När jag börjar skriva så är det alltid trevligare å skriva "Hej Raffe". Det känns som jag öppnar upp en ny sida i min dagboksblogg.
Namnet Raffe är helt och hållet taget och det namnet på bloggen har hängt med ända sen jag startade denna blogg. Nu är det inte så mycket "egen" dagboksblogg längre eftersom fler och fler hittar hit och vill läsa om mitt liv. Och jag blir jätteglad att många vill läsa om mitt liv.
Här kan allt stå. Jag skriver det jag vill och många gånger har jag fått skit för. Men mitt svar är bara. "Ge fan i att läsa min dagboksblogg om du inte uppskattar det jag skriver".
Så nu har ni fått en förklaring till namnet Raffe.
 
Nu ska jag sätta mig vid tvn och njuta av en god apelsin.
Ha det gott alla varelser där ute!
Pysss
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0