Lillördag.

Hej Raffe.
Jobbig dag i dag. Men den lider snart mot sitt slut som tur är.
 
Igår var en ännu jobbigare dag.
När jag var på jobbet så fick jag ett telefonsamtal från Bellas mobil och det var en manlig röst som var där.
Han berättade att Bella har råkat ut för en trafikolycka. Asså som jag blev skärrad, ledsen och skiträdd. Jag målade upp värdens hemskaste bild.
Jag släppte allt och ropade till min chef att Bella har råkat ut för en trafikolycka och att han får fixa till allt på jobbet utan min hjälp.
Jag sprang bokstavligt med min onda kropp mot bilen och gasade iväg till trafikolyckan.
 
Det blev till att tillbringa resten av dagen inne på Astrid Lindgrens barnakut sen.
Isabella hade änglavakt. Hon hade inga inre skador men chockad och mörbultad å lite blåmärken.
- Fan. Min lilla unge kunde fan ha dött!
Hon var på väg till skolan. För hon går på sån här lovskola. Hon körde rakt in i sidan på en bil som inte stannade framför övergångstället. Så hon körde rakt in i bilens framskärm.
- Jag är skärrad och knäsvag fortfarande :-(
Allt kan hända så jävla fort. Och framförallt när man minst anar det. Föraren av bilen blev lika chockad som jag om inte mer. Att vara inblandad i en trafikolycka när ett barn är med så förlåter man sig inte själv. Inte skulle jag ha gjort det. Jag skulle inte ha orkat bära det på mina axlar. 
 
- Att få ett sådant här telefonsamtal som jag fick igår vill jag aldrig vara med om igen.
Det är det värsta jag har varit med om tror jag. Jag börjar gråta så fort jag tänker på vad som kunde ha hänt :-(
 
Nu skall jag försöka gå lägga mig på soffan och varva ner. Vilket inte är det lättaste.
Ha det gott alla vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0