Dan före dan döre dan före doppardagen.

Hej Raffe.
4 dagar kvar till julafton.
Alla julklapparna inhandlade och inslagna. Sillen inlagd. Julgranen uppe, fjärde advent firad.
Nu jobbar jag bara ett par dagar till sen är det lite ledigt med god mat och julklappar.
 
När Bella och jag klädde granen i dag så sa vi att nästa år vid lucia, skall vi julpyssla. Det var sjukt länge sen. Så det skall bli kul. Då skall jag göra nya smällkarameller. Dom två som finns i granen nu känns lite malätna :)
Så det är en plan för nästa år. Då har vi ett år på oss och fixa pysselgrejor.
 
På Julafton skall vi vara hos Laijla och Christer. Den 23 skall Bella och jag ha vår traditionsenliga julafton före alla andra. Vi har ju kalle anka inspelad. Så den skall vi kolla på kl. 15 och äta samtidigt.
När vi är hos Laijla och Christer så brukar jag alltid missa kalle anka eftersom jag hjälper till med julmaten. Och då känns inte det som riktig julafton. För förr om åren har vi ätit klockan tre till kalle.
Jaja. Det är lite invecklat. Men förstår du inte så för du försöka luska ut hur det fungerar in min hjärna. För jag orkar inte förklara :D
 
Nu är det knopplådan som gäller så jag orkar med morgondagen. Hoppas jag får köra truck i morrn.
Ha det gott alla. och God Jul!
Pöss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0