Tisdag.

Hej Raffe.
I dag har det varit en bra dag.
Lagom mycket jobb och jag känner mig så stollt över mitt nya liv.
Rökfri, börjar gå ner i vikt. Kan man begära mer?
 
Sitter och lyssnar på pappas musik som han ville ha på begravningen.
Jag har lyckats få fram en leksak som tar över kassettband till mp3 och nu har jag äntligen pappas musik på mp3.
Nu när jag lyssnar på pappas begravningsmusik som han gjort så kan jag inget annat än att fälla en tår. Den är så otroligt vacker.
Jag har en hel kasse med fotografier från honom. Så jag skall göra i ordning en video med dessa bilder och den fina musiken. Sen skall jag dela med mig av det till släkten och vänner som vill ha.
Undra när min sorg över mamma och pappa skall ge med sig.
Jag blir så ledsen när jag tänker tillbaka. Det känns som om jag har ett stort sår i mitt hjärta som inte vill läka.
Jag tycker att det borde läka någon dag.
 
Jag har suttit i kväll och funderat över hur mitt liv har förändrats.
 
Förr var det så när jag var rökare och stressad:
  • Upp 05:45.
  • Sätta på kaffe.
  • Gå till balkongen och röka medan kaffet brygger färdigt.
  • Gå tillbaka till köket och fixa ett par frukostmackor.
  • Gå tillbaka balkongen och hetsröka en cigg den och dricka kaffe
  • För sen var man tvungen å springa på toa och skita.
  • Efter det var det dags att fylla på kaffemuggen och ta en cigg till (Ibland hann jag med två).
  • Blev jag inte mer nödig då så var det dags att klä på sig jobbarkläderna och gå i väg till bilen.
  • På vägen till bilen så blev det en cigg till.
  • När jag kom till parkeringen till jobbet och var på väg till entrén så blev det en cigg till.
hmm. Upp till sex cigg och två stora muggar kaffe på morgonen innan jag kom till jobbet.
När jag kommer till jobbet så är klockan 06:45.
Shit. Inte undra på att jag mått pyton i magen. Ett under att jag inte har mer magkatarr än jag har.
 
Min nya morgon ser ut så här (Rökfri och lugn & sansad):
  • Vaknar 05:45.
  • Går upp å sätter på kaffe och fixar någon god smörgås och läser aftonbladet på mobilen och kollar FB.
  • Njuter av morgonens lugna atmosfär och kollar på nyhetsmorgon på tv4.
  • I reklamen går jag och gör mina behov och sedan klär jag på mig och packar ner min föda jag skall ha på jobbet så jag klarar en bra dag på jobbet.
  • Pussar Tristan och säger hej då och rör mig mot jobbet.
  • När jag kommer till jobbet så har jag ett underbart leende på läpparna och säger "Godmorgon" till mina fina arbetskamrater.
 
Det skulle vara kul å se hur andras mornar ser ut.
Undra om någon fler än jag har en skön morgon innan jobbet.
 
Nu skall jag gå och titta lite på tv. och sen skall jag gå och knyta mig.
God natt på er alla mina vänner.
kramisar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0