Söndag eftermiddag.

Hej Raffe.
Jag började den här dagen med en välförtjänt sovmorgon. Såna vill jag ha mer av. Sen blev det lite god frukost. Det äter jag allt för sällan (tråkigt nog).
Sen har det varit fiske största delen av dagen. För efter frukosten så packade jag allt och begav mig från landet för att fiska.
Jag fiskade och fiskade. Men fan inget hugg. Så det blev att åka hem utan fisk.
 
Till middag i dag blir det "Manges kuckelemuck gratäng" *lol*.
Den innehåller skivad potatis, strimlat kött, gul lök, vitlök, palsternacka, morrot och röd paprika och kryddor.
Det är även gott att strimla bacon och lägga i också. Men det är inte alltid det får plats i formen.
När man lagt i allt i en smord ugnsfast form så toppar man med 5 dl grädde och skjutsar in den i ugnen på 225 grader. När det återstår tio minuter i ugnen så tar du ut gratängen och lägger på ost och skjutsar in den i ugnen igen tills osten smält och fått färg.
 
I kväll blir det lugna gatan. Duscha och tycka om sig själv till en film, Vad det blir för film vet jag inte än.
Ha det bäst alla!
Kramisar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0