Lillördag.

Hej Raffe.
En sjukt jobbig dag på jobbet. Men nu är det slut på all stress.
Nu har jag dragit ner mitt tempo på jobbet. Jag har fått nog av all stress och skall jag inte bli sjukskriven så måste jag tänka mig för. Så mitt nya jobbsätt är att inte stressa.
Hinner jag inte nu så får jag ta det sen. Det är mitt nya motto.
 
I dag blev jag riktigt sur på höjdarna på jobbet. Dom planerar och sparar på allt.
Vi skulle få in nya truckar och vi fick testa en i våras som vi var jättenöjda med. Och nu som först så köper dom in trucken. Men det var inte den trucken vi hade bestämt oss för. Dom köpte en billigare som inte tillfredställer våra behov plus så måste vi bygga om en massa för att den skall fungera.
Allt dom har kollat på är siffror och inte vad vi behöver. Fy fan säger jag. Jävla idioter. Suck.
 
När jag kom hem så var det lite handling som gällde.
Det blev kött och pommes till middag. Och till middagen så kollade Bellan och jag på film.
Det blev en snyftar film.
Den heter "Jag saknar dig"
Den är ruggigt bra. Både jag och bella satt och snyftade framför tvn.
Jag saknar dig handlar om Tina och Cilla, två enäggstvillingar i tonåren som bor tillsammans med sin mamma och pappa i en liten stad nära Piteå.
Tina är väldigt avundsjuk på Cilla, eftersom hon i Tinas ögon är mer populär både hemma och i skolan.
Tina går på fester och dejtar killar medan Cilla ägnar sin tid åt teater.
En morgon när de ska springa till skolbussen, på deras mammas födelsedag, blir Cilla påkörd bakifrån av deras kompis Martin.
I filmen får man genom Tinas ögon sedan se vardagen hos en flicka som förlorat sin tvillingsyster. Man får även se hur Martin genomlider den svåra situationen att ha kört på sin kompis.
 
Har du inte sett den filmen så rekomenderar jag den starkt. Och glöm inte att ta med dig en bit papper så du kan torka tårarna när dom börjar rinna.
 
I kväll har även jag och Bellan pluggat på Bellans geografi som hon har till på fredag. Hon är jätteduktig och det kommer bli bra resultat på provet.
 
Nu är det dusch som gäller och sen lite mys framför tvn.
Ha en bra onsdagskväll alla vänner.
Pösss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0