Äntligen fredag.

Hej Raffe.
Äntligen fredag.
Rätt hyffsad dag på jobbet idag. Blev Bästa plockare i dag på jobbet i dag. Det känns jätteskönt och kul.
 
I dag efter jobbet så åkte jag och bella till Port 73. Bella behövde nya skor så inte hon skall frysa om fötterna. Så i dag blidde nya fina höst/vinterskor.
Efter det bar det iväg hem och vi fixade middagen.
Till middag blev det ugnstekt kyckling med hasselbackspotatis och gräddsås och grönsaker. Fy satan vad gott det blev. Nu har jag diskat undan och skall snart kolla på tv.
 
I natt kom första snön. Den försvann lika fort som den kom. Men det var den första snön för den här vintern.
Nu ligger temometern på nollan. Skulle det bli nederbörd nu så blir det i fast form. Alltså snö.
I morgon skall jag sätta på vinterdäcken på bilen också. Det är lika bra att sätta på dom. Man vet inte när halkan slår in.
 
I morgon till middag pannbiff med brunsås och potatis till middag. Får se om det inte blir grekiska färsbiffar med oliver och fetaost i eller om det blir rent naturella pannbiffar.
Sist jag åt pannbiff var det när jag var i hop med Malin. Så det är ett tag sen. Så det skall bli mumsigt.
 
Skulle träffa min kusin i helgen. Men jag känner att jag får skjuta på det. Jag känner mig inte pigg. Har lite ont i halsen och känner mig frussen.
Jag fick ett tips av en arbetskamrat. man skall ta lite ingefärs te med honung o citron( riv färsk ingefära ca 2 cm o koka med ½ citron i skivor ca 10 min ,sila sedan o ha i honung efter smak).
Det skall tydligen hjälpa så jag skall köpa det i morrn och blanda den häxdrycken. Vem vet. Det kanske fungerar.
Dags för tv soffan nu.
Ni får ha en ritigt skön helg alla läsare!
kramisar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0