Söndag eftermiddag.

Hej Raffe.
Kom hem från sjön precis.
Asså så underbart det var att åka ner och grilla och bara njuta i solen.
Jag tog några bilder som jag tänkte lägga ut.





Vi grillade korv och gjorde rent bryggan från is och sen fixade Christer med att palla upp bryggan så den blev stadig.
Vi passsade även på att ansa äppelträdet. Nu när man vet så är det rätt så enkelt att fixa till det.
 
På vägen hem så svängde jag och Bellan förbi Söderby brygga och kollade hur det såg ut där.



Som det visade sig så verkar det va tjock is där också.
Men jag längtar som sjutton att åka ut till landet nu.
Då det är dags att åka ut så skall jag nog sjukskriva mig från jobbet ett par dagar. Känner att det är ett måste :).
 
Nästa helg skall jag åka ner och fixa båten i allafall om det är väder till det. Det är inte så värst mycket att göra.
Skrapa lite gammal bottenfärg, laga lite med spackel på ett par ställen och sen bottenmåla. Det är gjort på en dag om det är bra väder.
 
Nu när jag har en schysst kamin som jag har inhandlat så skall jag börja bunkra upp vet i garaget så det ligger tort. Skall även klyva den så det bara är att ta med sig en säck när man åker ut så slipper man klya när man kommer ut.
 
I kväll när vi skall äta middag blir det nog makaroner och köttbullar. Jag känner att jag inte orkar göra något invecklat i dag till middag. Jag har lite ont i huvudet. Jag antar att jag fått det för att jag har inandats för mycket frick havsluft.
Känns som solen tagit på mig i dag. För det stramar i huden i ansiktet.
Jag känner mig jävligt fräsch i allafall efter jag kom hem från sjön. Man blir lugn i själen.
 
Nu skall jag bygga lite på min webshop. Ha det bäst alla!
kramizzar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0