Begravning i dag.

 
Hej Raffe.
I dag var det en av mina jobbigaste dagar. I dag begravdes pappa.
Nu är mina båda föräldrar döda. Det känns jättekonstigt. Man känner sig bra liten på jorden nu.
Undra hur länge det kommer att ta att bygga upp mitt psyke.
Man var inte speciellt kaxig när man stod framför kistan och tog ett sista farväl och la en blomma på kistan.
Men nu efteråt så känns det bättre. Klumpen i magen och bröstkorgen är nästan borta.

Allt jobb som har legat bakom den här begravningen går inte att beskriva. Om pappa hade kunnat prata så hade han nog sagt att jag hade gjort ett bra jobb.

Nu i kväll när jag kom hem så tog jag en dusch. Och efter det så tände jag ett ljus för pappa.

Det kändes rätt att göra så. Ljuset får stå tänt till jag går och nannar.
Nu skall jag snygga upp lite här hemma. Mina kusiner och min farbror från Helsingborg kommer om en liten stund. Det känns skönt, så man får lite sällskap och lite tröst i kväll. Skriver mer i morrn kanske.
Bye bye.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0