Sen söndag kväll.

Hej Raffe.
Vilken dag det här har varit.
Jag har hunnit med så mycket. Sist jag skrev skulle jag dricka mitt morgonkaffe. Efter det så snackade jag med bitte ett tag i telefon. Sen har jag hunnit tvättat och sen åkte vi ner till båtklubben och gick en skön promenad.
Efter det så åkte jag till Media Markt och köpte mig en platt tv som jag gått och smakat på jättelänge. Sen köpte jag till en bioanläggning. Asså. Jag är så nöjd med mitt köp i dag.
Lite om min tv som jag köpte.
 

SAMSUNG UE46ES7005

Styr din ES7005 med Samsungs unika röst- och rörelsestyrning, Smart Interaction. Njut av obegränsad underhållning med Smart Content och få tillgång till appar, webbläsare och 3D-innehåll.
Samsungs Smart TV ES7005 levererar framtidens underhållning med enastående bild- och ljudkvalitet. Utforska framtidens Smart-TV med Smart Interactions röst- och rörelsestyrning såväl som ansiktsigenkänning. Med Smart Content ger det uppdaterade Smart Hub dig tillgång till nästintill obegränsad underhållning.
Dela mutlimedia från alla typer av medieenheter med AllShare Play. Med Smart Evolution kan du enkelt installera ett nytt Samsung Evolution-kit varje år för att få nya funktioner utan att behöva investera in en ny TV.
Förbättra bildkvaliteten för mer realistisk och verklighetstrogen underhållning. 800 Hz Clear Motion Rate ger dramatiskt förbättrad rörelseskärpa. Du kan titta på högklassig 3D i Full HD 1080p med Samsungs avancerade 3D-glasögon. Med Micro Dimming Ultimate tillämpas en avancerad algoritm som förbättrar kontrast, färg och skärpa och ger en oslagbar bildkvalitet.
Med Samsungs Smart Interaction-teknik kan du styra TV:n helt och hållet utan att behöva trycka på några knappar. Du styr funktioner som påslagning / avstängning, kanalbyte, start av appar och webbsurfning genom enkla röstkommandon och rörelser. Med den inbyggda kameran som använder ansiktsigenkänning loggar du in på Smart Hub och dina personliga konton. Förändra ditt sätt att använda TV:n.
 
Tekniska egenskaper
Typ
Typ:
LED-TV
Skärmstorlek (cm)
Skärmstorlek (cm):
117 cm
Skärmstorlek (tum)
Skärmstorlek (tum):
46"
Full HD 1080p
Full HD 1080p:
ja
Energiklass
Energiklass:
A
3D
3D:
ja
 
Utrustning
Upplösning
Upplösning:
1920 x 1080
Bildfrekvens (Hz)
Bildfrekvens (Hz):
200, Clear Motion Rate 800
Frekvens
Frekvens:
200 Hz
 
Mottagning
DVB-T
DVB-T:
ja
DVB-T HD
DVB-T HD:
ja
DVB-C
DVB-C:
ja
DVB-C HD
DVB-C HD:
ja
DVB-S
DVB-S:
ja
DVB-S HD
DVB-S HD:
ja
DVB-S2
DVB-S2:
ja
WiFi
WiFi:
ja
DLNA
DLNA:
ja
Allmän utrustning
CI+-certifierad
CI+-certifierad:
ja
Ljud
Effekt
Effekt:
2 x 10 W
Anslutningar + portar
Anslutningar
Anslutningar:
Scart, USB x3, HDMI x3, Digital optisk, Komposit, Ethernet, MHL, Komponent, Hörlur
Antal HDMI-kontakter
Antal HDMI-kontakter:
3
Smart-TV
Smart-TV:
ja
Inbyggt WLAN
Inbyggt WLAN:
ja
Strömförsörjning
Energiförbrukning  (påslagen)
Energiförbrukning  (påslagen):
81,4
Energiförbrukning (stand-by)
Energiförbrukning (stand-by):
0,1
Årlig energiförbrukning
Årlig energiförbrukning:
119
Allmänna egenskaper
VESA-standard
VESA-standard:
400 x 400 mm
Bredd utan stativ
Bredd utan stativ:
104,7
Höjd utan stativ
Höjd utan stativ:
62
Djup utan stativ
Djup utan stativ:
3
Mått med stativ, B x H x D (cm)
Mått med stativ, B x H x D (cm):
104,7 x 69,1 x 27,7
Bredd med stativ
Bredd med stativ:
104,7
Höjd med stativ
Höjd med stativ:
69,1
Djup med stativ
Djup med stativ:
27,7
Vikt (Kg)
Vikt (Kg):
13,8
Medföljande tillbehör
Medföljande tillbehör:
3D-aktiva glasögon x 2, Samsung Smart Touch Control
 
 
Asså. Jag kan inte säga annat att jag är så nöjd med min nya tv.
Sen skall vi inte tala om mitt hemmabio system

SAMSUNG HT-E5530 Svart

Samsung Smart Hub
HT-E5530 är utrustad med Sangsung Smart Hub. Med den kan du dela och skicka bilder till familj och vänner, eller varför inte prova tjänsten Fitness där du får motionera och kontrollera ditt alldeles egna träningsprogram.
Trådlöshet
Med den inbyggda Wi-Fi Direct kan du enkelt ansluta dig trådlöst till kompatibla enheter som bland annat Galaxy S2 och Samsung Smart TV. Bluetooth gör det lätt för dig att överföra musik från din smartphone eller iPod, och då spelar heller ingen roll vilket rum du befinner dig i.
Tekniska egenskaper
Typ
Typ:
Hembiosystem
Total effekt (W)
Total effekt (W):
1000 W
Artikelnummer
Artikelnummer:
1177940
 
Spelare
Blu-ray-spelare
Blu-ray-spelare:
ja
Uppspelningsformat
Uppspelningsformat:
Blu-ray, CD DA, CD-R, CR-RW, DVD, DVD±R, DVD±RW
Uppskalning
Uppskalning:
ja
3D
3D:
ja
 
Högtalare
Antal högtalare
Antal högtalare:
5
Högtalarkomponenter
Högtalarkomponenter:
Center, front, subwoofer, surround och 2 golvhögtalare. Trådlös högtalarmodul inte inkluderad.
Trådlös högtalare
Trådlös högtalare:
ja
Effekt
Effekt:
1000 W
 
Tuner
RDS-radio
RDS-radio:
ja
 
Utrustning
THX-certifierad
THX-certifierad:
Nej
Dockningsanslutning, MP3-spelare
Dockningsanslutning, MP3-spelare:
Ja för iPod/iPhone
Anslutningar
Anslutningar:
AllShare Play, Anynet+ (HDMI-CEC), ARC (Audio Return Channel), USB, Bluetooth, Wi-Fi Direct, Kompositutgång, HDMI, Audio Input, Optical Input, trådlös LAN.
 
Strömförsörjning
Energiförbrukning  (påslagen)
Energiförbrukning  (påslagen):
92,2 W
Energiförbrukning (stand-by)
Energiförbrukning (stand-by):
0,45 W
 
Allmänna egenskaper
Bredd Fronthögtalare
Bredd Fronthögtalare:
90 mm
Höjd Fronthögtalare
Höjd Fronthögtalare:
1200 mm
Djup Fronthögtalare
Djup Fronthögtalare:
70 mm
Vikt Fronthögtalare
Vikt Fronthögtalare:
3,9 kg kg
Bredd Surroundhögtalare
Bredd Surroundhögtalare:
90 mm
Höjd Surroundhögtalare
Höjd Surroundhögtalare:
141,5 mm
Djup Surroundhögtalare
Djup Surroundhögtalare:
68,5 mm
Vikt Surroundhögtalare
Vikt Surroundhögtalare:
0,61 kg
Bredd Subwoofer
Bredd Subwoofer:
168 mm
Höjd Subwoofer
Höjd Subwoofer:
350 mm
Djup Subwoofer
Djup Subwoofer:
285 mm
Vikt Subwoofer
Vikt Subwoofer:
0,61 kg
Färg
Färg:
Svart
 
Det var lite kort om mina saker som jag har gjort och saker som jag köpt i dag.
Nu är det dags att borsta bissingarna och sen hoppa i sängen.
Natti natti.
ZZZZzzzzZZZzzz
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0