Middag.

Hej Raffe.
Tänkte skriva om vad vi skall ha för gott till middag.
En gång när jag var i hop med Malin, så bjöd hon med mig ut till hennes föräldras landställe.
Då bjöd hon på mat.
Det blev kyckling i ugnen som hade puttrat i grädde å lite sånt gott. och så var det pommes till.
 
När jag blev bjuden på det så kom jag underfund med att det blev min favoriträtt med kyckling.
Så i dag tänkte Bellan och jag äta det till middag.
Kyckling som puttrat i grädde och grillolja och lite kryddor.
och så skall vi ha tjocka pommes till det.
På Din mat hittade jag nya pommes frites. Såna här stora tjocka.

Såna köpte jag och det skall vi ha till kycklingen.
I grönsaksväg blir det rostad blomkål i ugnen.
 
.
Asså. Det doftar så underbart här hemma medans allt står i ugnen å blir färdigt.
 
Till medodifestivalen i kväll skall vi äta något som var jättelänge sen.
Chokladpudding och vispgrädde.
Sen blir det godis och gott å dricka till.
Nu skall jag fortsätta med middagen å duka å så.
Ha det gott!
Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0