Söndag.

 
Hej Raffe.
I dag en det den stora dagen med stort D.
I dag blev det inte så mycket sovmorgon. Gick upp vid ca kvart i nio.
I dag kände jag tt jag var tvungen att bottenmåla båten.
Så jag gasade i väg och köpte bottenfärg och roller och lite annat kul. Sen åkte jag ner till båtplatsen.
Så jäkla skönt det var där nere. Gick och kollade om isen vid min båtplats hade försvunnit. Men det hade den inte gjort (då).
Men jag gick iväg och började bottenmåla båten. Nedan ser du lite bilder.
 
 
 
 
När båten var färdigmålad så kände jag att jag ville gå ut på bryggan igen och kanske göra en beräkning när man kunde putta i båten i vattnet. Att måla båten tog drygt en timme.
När jag kom ut på bryggan igen så såg det ut så här.
Å jävlar vad glad jag blev. Asså. Tror inte någon kan föreställa sig hur glad jag blev.
Så jag började gå mot bilen så såg jag ett stadigt vårtecken.
Två ormar som låg och knullade i vassen :)
 
När jag kom hem till garaget så packade jag i alla saker i bilen som jag skall ha till båten.
För i morgon kväll efter jobbet blir det sjösättning. Jippi :-)
Som jag gått å längtat efter den här stunden.
 
I eftermiddag skall vi äta gyckling till middag och hemgjord klyftpopatis och en god sås till.
I morgon när inte Bellan är hos mig så blir det antagligen findus färdiglagad så jag kan komma ner till båtplatsen fort. För i morgon tänkte jag åka ut till landet och krama om huset lite.
Sen nästa helg så blir det landet redan efter jobbet. Tänkte försöka komma från jobbet lite tidigare på fredagen.
Men nu skall jag bara slappa och njuta av söndagen.
Ha det bäst alla vänner.
Pöss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0