Söndag.

Hej Raffe.
Söndag och jobb i morrn. Förskylningen är nästan borta.
Började dagen med en skön sovmorgon och vaknade av en ljuvlig röst som ringde mig.
Den här dagen började bra. Jag gick upp å intog en ordentlig frukost. Och sen åkte jag ut till landet. Vi skulle plocka upp potatisen i dag. Och när jag kom ner till båtplatsen så hade en av sportfiskarnas båt sjunkit pga allt regn.


När vi väl hade fått upp den så åkte jag ut till landet.
Vi skurade ur jordkällaren också. Det var behövligt. För vi skulle förvara potatisen där som vi tagit upp ur landet.
Potatislandet är inte så himla stort. Ca 15 kvadratmeter. Men vi slet och kämpade så vi var helt slut när vi var fördiga.

Det tog några timmar att gräva upp all potatis. Nästa år funderar vi på att odla majs. Det blir kul att pröva på.

När vi var klara med upptagningen så hade vi ca 75 kilo potatis. Det är tre olika sorter som jag inte kommer ihåg namnet på.
När jag kom hem så var det bara att slänga sig framför datorn. Som jag har längtat i dag efter den underbara.
Efter det så var det bara att fixa någon lunch till i morrn.
Det finns vissa saker jag ångrar lite i kväll. Men vad äre man säger. "Shit happens". Jag kan inte göra mer än att se framåt.
Nu skall skall jag ta mig en underbar dusch som jag längtat efter. Och sen skall jag bara lägga mig och kolla på tv och slappa.
Nu orkar jag inte skriva mer.
Bye.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0