Söndag.

Hej Raffe.
Söndag i dag och vaknade efter en skön sovmorgon att någon ligger och sniffar mig i örat.
Jag slog upp ögonen och möttes av två hungriga ögon och ett mjau:ande. Så där som bara Tristan kan mjaua när han är hungrig. Han tyckte att jag skulle upp och fixa frukost till honom.
 
Efter när man vaknat till och fixat färdigt frukosten så klädde jag mig och åkte in till pappa på södersjukhuset och hälsade på. Skjuksyrran kom in med kaffe och kaka på en bricka till pappa och mig. Urgulligt gjort av henne tycker jag. Jag har skrivit en insändare på SÖS sida på FB.
I dag fick jag frågan av pappa om jag ville ha något av honom när han dör.
Asså jag visste inte vad jag skulle svara. Jag blev aldeles stumm och sen började både han och jag att gråta.
Asså. Jag känner mig så himla hjälplös och jag vill inte sitta och säga vad jag vill ha när han dör när han säger att han bara har max fem veckor kvar att leva. Det känns fel att prata arv redan.
I morgon skall han till Ersta sjukhus och på onsdag skall han till huddinge och se om det finns någon typ bromsmedicin till honom. Så på onsdag eller torsdag skall jag åka och hälsa på honom.
 
När jag kom hem från sjukan så åkte jag ner till båtklubben. Jag öste båten och andades in lite havsluft. Det var behövligt. Jag hade inga fiskegrejer med mig. Klockan var ganska mycket och jag kände att jag var tvungen att åka och handla och sen åka hem å börja med maten.
Nu står maten i ugen och det blir kyckling och vitkålsgratäng. och gräddsås. Det luktar gott som sjutton här hemma.
 
I går hade jag planerat att kolla på Halmilton på film. Jag kollade på halva och sen slocknade jag och tristan brevid varandra och vaknade vid halv tio. Så trötta var vi.
I kväll blir det en annan film. Funderar på att kolla Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull.
Den är skön den filmen. Så den blir det nog till middagen.
 
Nu orkar jag inte skriva mer. Skriver mer sen eller så skriver jag i morrn.
Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0