Fredag, SÖS, Myskväll mm

Hej Raffe.
I dag har det varit en liten blandad kompott. Jobbig morgon och stressigt fram till lunch.
Sen gick jag och Stefan och Richard och Tom till grillen och tog en varsin hamburgare till lunch. Det var en mysig lunch. Sånna vill jag ha mer av.
Bella ringde till mig i dag när hon slutat skolan och berättade att hon skulle till bibblan. Jag sa att det var ok.
En timme senare så ringer ett okänt nummer på telefon och jag känner att jag inte hinner svara. Jag tror att det är en försäljare så jag låter telefonsvararen svara.
Och den som ringde lämnade ett meddelande och då var det avd33 på SÖS. Hon bad mig att ringa upp. Och jössesamalia vad jag var skraj då. Första tanken var att det hade hänt Bella något. Jag hade gåshud och ståpäls på kroppen och var alldeles uppjagad när jag ringde upp.
Det var inte Bella det handlade om utan min pappa.
Han hade kommit in i måndags och blivit inlagd. Han har fått diagnosen lungcancer i lungsäcken och var väldigt illa däran. Det går inte att operera bort och han skall böra med cellgifteri nästa vecka.
Fungar det inte med cellgifter så har han ca 2-3 månader kvar att leva. Så det känns jättejobbigt.
Jag skall åka in till SÖS i morgon och hälsa på pappa :(.
 
När jag kom hem från jobbet så var jag ledsen. Jag la mig på sängen och somnade och sov en timme.
Sen gick jag upp till affären och handlade lite kött till middagen.
Så till middag blev det stekt fläsk karré och ppommes från nya fritösen och så bea till det. Det var jättegott.
Sen när jag stod och diskade så ringde grannen på och kom och frågade om jag hade lust att umgås.
Så Bella och jag gick över dit och hade det jättemysigt.
Vi sa att vi skall göra om det snart och då när jag inte har Bella så kan vi gå ner till pubben eller nått.
Skulle ju inte sitta helt fel att träffa någon tjej. Antingen för livet eller för natten. Det var länge sen nu sen sist :).
 
Så den har dagen har hänt mycket. Nu skall jag ta en lång och skön dusch. Sen är det soffan som gäller.
Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0