Söndag.

Hej Raffe.
Idag har det varit en ren slappardag. Hostan håller i sig och det känns lite jobbigt.
Jag har börjat med ett släktforskningsträd. Det är skitmycket och jag vettefan vilken ände jag skall börja i. Tänkte börja släktforska på pappas sida.
Jag har börjat tagit upp kontakten med mina kusiner vilket jag tycker är kul. Dom är tillmötesgående och gillar också tanken på att skapa en kontakt.
En av mina kusiner här i Sthlm som heter Heidi. Vi phåller på att planera in en träff som eventuellt blir om två veckor. Vi träffades på sjukhuset hos pappa. Hon var sig inte alls sig lik så det skall bli trevligt att träffa henne igen.
 
Till middag i dag blir det kött och ris och sås. Det skall bli gott. Det var ett tag sen jag åt kött. Och till maten skall jag se en beck film.
Sen efter det så blir det väl inte så mycket. Bara slappa och ta det lungt vad jag vet. Kanske en till film efter det.
 
Jag ser fram lite mot julen. Julpynta, julbaka och all go julmat. I år blir det bara jag som julpyntar här hemma. Förra året var vi tre som gjorde det. Och det var den underbaraste julen jag har varit med om på länge.
Men den här julen kommer också bli kul (tror jag). Man får göra det bästa av allt.
Julbaket i år blir kuligt. Lailja och jag har redan bestämt att vi skall julbaka tillsammans. Vi skall göra massor av eget julgodis. Jag skulle vilja baka struvor, lussekatter, pepparkakor, pepparkakshus också.
Kommer ihåg när Malin och jag skulle baka knäck förra julen. Tänker inte skriva om det här utan det är sånt som lever kvar inom mig.
Nu orkar jag inte skriva mer. Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0