Äntligen fredag.

Hej Raffe.
I dag har det varit en händelserik dag.
Jag gick upp 04.45i morse. Trött som en jävla gnu. Åkte till jobbet och jobbade som ett bi.
Strax efter lunch kom ett glad nyhet. Från och med måndag så slipper vi jobba tvåskift. och nästan hela bemanningsföretaget skall sluta hos oss. Och vi skall gå tillbaka till 7 - 16.05. Det känns skönt för kroppen.
Fråga mig inte varför vi går tillbaka till det gamla. Det ser ut som om pengarna börjar ta slut.
Det ser ut som "hej kom och hjälp mig" på jobbet, och ändå gör dom det här drastiska.
Men men. Dom bestämmer och jag hoppas dom har koll på vad dom gör.
 
När jag kom hem från jobbet så la jag mig på sängen och pustade ut, och jag somna och sov 1 ½ timme.
Bellan och jag gjorde oss i ordning och åkte till min pappa på Ersta Hospi och hälsade på. Pappa blev jätteglad över att få träffa sitt barnbarn igen. Asså pappa lider verkligen. Precis när vi kom så skulle pappa på toa. Och vi satt utanför och väntade på att han skulle bli färdig. När han var färdig så gick vi in till han och han andades så läskigt att man kunde tro att han hade sprungit hundra meter på 2 sekunder. Han har tappat aptiten igen och han tynar bort. Men han blev jätteglad att vi kom.
På måndag skall pappa prata med en på sjukhuset som skall fixa fram en fullmakt där pappa skriver över att jag får ta hela ansvaret för hans bohag med mera. Det är en önskan han har så han bara kan luta sig tillbaka. Pappa vill göra det innan det är för sent.
Tänk om någon visste vad jag saknar att ha någon vid min sida...
Jag har haft en vid min sida som jag var ihop med och som jag älskade/älskar av hela mitt hjärta som jag inte är ihop med längre. För det fungerade inte då.
Jag saknar verkligen henne. Men hon vill nog inte veta av mig...
Hoppas hon har det bra uppe i Norrland. Jag tänker på henne varje dag <3.
Det är tur att jag har den privata dagboken där jag kan skriva över allt jag har i huvudet nu som inte jag skall bära i huvudet för mig själv. Som jag sa till en god vän. Om jag själv överlever det här så kommer jag att bli hundra år.
 
När vi kom hem från Ersta sjukhus så handlade Bellan och jag lite middag. När vi kom hem så fixade Bella dukningen och så städade hon lite medan jag lagade maten och tvättade. Tvättkorgen var överfull. Och nu ligger det Inget i korgen. Jag känner mig duktig :).
Vi åt framför tvn och kollade på Alvin & Gänget 2 som gick på tv. Det var en liten mysmiddag med lite skratt i allt elände.
 
I morgon skall Bellan och jag åka till landet och jag tänkte ta med mig skruvdragaren och skruva på vindskivan på fönstret och vinterbona för i år.
För jag skall jag ut något mer så gör inte det något om vindskivan sitter på om jag sover där. Det är bara för att jag skall slippa göra det sen.
Sen nästa helg så tänkte jag ta upp båten och så åker jag med Laijla och Christer ut om jag skall ut. För så här års regnar det så mycket och jag har ingen självläns på båten så man får ösa den typ hela tiden.
Nu skall jag gå och lägga mig på soffan och sjunka in i någon film. Känner att jag har gjort mig förtjänt av det.
Skriver mer i morrn kanske.
Hörs. Natti.

Kommentarer
Postat av: Vertie

I am choosing blogging who have fantastic great tips on what is considered however you like in addition to how much the most beneficial lids will be..

2012-10-10 @ 04:48:30
URL: http://dallas123.livejournal.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0