Lillördag.

Hej Raffe.
Kom hem från jobbet för en stund sen. När jag kört in bilen i garaget så kom jag på att min mobil låg kvar i bröstfickan på arbetsjackan. Så det var lika lång väg tillbaka till jobbet för att hämta den.
Ett ordspråk säger att det man inte har i huvudet har man i benen. Och jag börjar tro på det nu *skrattar*
 
Pratade med syrran i telefon på jobbet. Vi pratade om att åka till Enstenarna i helgen. Det skulle vara jättekul.
Min mage skulle behöva komma bort lite från vardagen.
Min mage är på väg att få ett magsår. Blir det inte bättre till i nästa vecka så måste jag till läkaren. Jag brukar vara orolig. Men nu är jag mer orolig än vanligt.
Främsta orsaken till att jag har ont i magen är tankarna kring pappa och sen råge på det all stress.
Det är inte så jättelänge sen jag hade en kraftig magkatarr. Men det gick över med tiden och lite tabletter och en psykolog. Och nu har det kommit tillbaka och jag är nästan säker på att det gått längre än magkatarr. Det känns så i allafall. Men nu skriver jag om något annat. E nog ändå ingen som tycker synd om mig..
 
Här om dagen när jag satt och läste på fonus hemsida så fick jag syn på vita arkivet.
Det var gratis så jag beställde det.
När jag får lust skall jag skriva i den och lämna in till fonus. Den dagen det är min tur byta planhalva så har jag gjort det lätt för mina efterlevande.
Jag skall även teckna en begravningsförsäkring så det finns pengar till att stoppa mig i jorden plus att Bella får ett ordentligt efterlevandeskydd efter mig. 
Det känns lite konstigt att skaffa sig en sån försäkring och sedan fylla i Vita Arkivet.
Men när jag gjor det så har jag underlättat massor för den som skall hålla i trådarna då jag dör.
 
Men nog talat om döden. Nu skall jag gå och ha det skönt i duschen. Låta de varma vattenstårlarna  massera min ryggtavla. Sen är det nog tvn som gäller.
Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0