Tisdag.

Hej Raffe.
Kom hem från Åby skolan för en stund sen. Skollan hade en "Teater" uppvisning och Isabella var med. Dom var jätteduktiga.

Och det var riktigt underhållande.

På jobbet i dag har det gått bra. Fast det var sjukt mycket jobb. Jag hade gjort världens godaste matlåda i går som jag skulle ha med mig till jobbet. Men eftersom jag sover dåligt om nätterna så har jag börjat med att ha huvudet under armen när jag går till jobbet så jag glömde naturligtvis bort matlådan hemma i dag.
Men det var väl lite tur att jag glömde den, för Bella åt den till middag, eftersom hon skulle äta innan hon gick i väg till skolan på genrepetet på eftermiddagen.

När jag får lön skall jag åka till Ikea. Det är lite grejer som jag skall köpa in. Sen skall jag åka och kolla på lite material för att påbörja lite renovering här hemma. Har redan kontaktat elektiker som skall fixa lite spottar. Typ vart dom skall sitta och vad kostnaden blir att sätta dit dom. Så nu börjar det röra på sig. Får väl se när allt blir färdigt vad mäklaren säger. Känns som jag har sparkat i gång karusellen lite smått. När jag pratade med mäklaren igår så berättade hon att lägenheterna här i mitt område är lättsålda och priserna för min lägenhet utan renovering har gått för ca åtta hundra tusen.
Om man leker lite med tanken. Jag renoverar lite här hemma och säljer den för 800000 kr. Det betyder att jag kan göra mig skuldfri till 100% och sen ha pengar över för handpening till en annan lägenhet eller nått annat. Och då har jag bara ett lån istället för sjuhundrafurtielva lån. Och då lever jag bra sen. Asså det är en tanke jag har spunnit på som jag funderar på att spinna vidare på. Men nog om det nu.

I kväll blir det bara lite diska och fixa frukost till i morgon och sen ha lite skönt i duschen. Sen är det nog tvn som gäller. Hej då hej då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0