Tisdag.

Hej Raffe.
Grattis på namnsatagen :).
I dag har det varit Så mycket jobb på jobbet. Vi skulle ha jobbat över. Men vi fick inlånat folk så vi klarade produktionen tills vi skulle hem. Så där sket sig övertiden som jag hoppats på. Med lite tur blir det övertid senare i veckan. Bara et inte blir på fredag. För då drar jag till torpet efter jobbet. Det skall tydligen bli skitkallt i helgen och jag skall ta med mig min vinterjacka den här gången. Förra helgen så tände jag aldrig vedsprisen. Men det skall jag göra i helgen. Det är en mysfaktor.

I går köpte jag en en grillad kyckling som jag skulle göra kycklingsallad på i dag. Men jag var inte sugen på det. Så jag styckade den kycklingen och gjorde en kyckling gryta och så hade jag fullkornspasta till. Det var smarrigt.
Kyckling gryta och fullkornspasta.

Jag betalade räkningarna i dag också. Det känns så skönt att dom är betalda. Jag skulle ha betalat dom tidigare som jag sa förra månaden. Men så blidde det inte den här månaden. Jag siktar på att betala dom tidigt nästa månad istället. Lär få jobba en del övertid också till nästa lön.

Jag förstår inte att det blir så stökigt här hemma hela tiden. Asså. Jag städar och städar och åter städar. Men ändå så ser det lika stökigt ut igen efter ett par dagar. Jag börjar bli less på städa.
Undra när den där deklarationen skall komma. Jag har hört flera stycken som har fått sin.  Hoppas min kommer i veckan. Jag är bra nyfiken på vad jag kommer att få tillbaka :-).

I morgon är det onsdag och det är halva veckan som har gått då. Sen går det utför. Det blir troligtvis lungt och skönt i morgon kväll också. Jag skall bara över en stund till syrran och fika.
Nu skall jag gå och ta en dusch så jag får duscha av mig allt damm från jobbet.
Hörs Raffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0