Torsdag kväll.

Hej Raffe. Vilken händelserik dag.Skolavslutning och det innebar en extra timme somvmorgon.
Skolavslutningen var jättefin. Och vilken tur med vädret de hade den här gången. Det är inte ofta det är så vackert väder på skolavslutningen. Asså. Jag undrar vart tiden tar vägen. Bella går sista året på Åby skolan.
Här nedan finns lite bilder från skolavslutningen.
Här ovan står fröken med gråten i halsen och berättar varför hon kommer att sluta som lärare.
Bella tar emot en sak och kramar om fröken.
Här har vi självaste prinsessan :)
Här uppträder barnen med en sång.

Här är en bild på rektorn när hon håller ett litet tal eller vad man skall säga.

Här uppträder barnen yttligare en gång.
En av eleverna skall föreställa någon presentatör om vad någon/några elever skall genomföra.

Varje år har jag fixat någon tårta eller bakelse till bellan som en grej att fira. Så i dag blev det en chockladbakelse med grädde och jordgubbar. Den var Inte kallorisnål. Men fan så gott det var. och det tyckte främandet också.
Och till middag åt vi smörgåstårta med skaldjur. En sån här dag skall man inte glömma. Och det tänker jag inte göra.
Vissa saker i mitt liv känns bättre. Jag mår bättre och jag är gladare. Vet inte om det är tillfälligt, eller om det är för evigt. Men jag har pratat med en kompis och jag har följt hennes råd. Fortsätter jag att forma mitt nya liv så här så kommer jag snart att va upp på fötter igen. På fb skrev en tjejkompis en grej som jag hajade till på. Det var så sant och jag kommer att ta lärdom av dom orden. Hon skrev: "Jag har ett ansvar att göra mitt liv så bra som möjligt. Jag är ju bara den jag är, en enda gång i livet...." Och mitt uppe i allt som kretsar king en nu, så passar det där in.

Asså. Vad irriterande, Jag har en flugga som surrar här. Den är snabb som fan. Och den börjar gå mig på närverna. När jag frågade Tristan om han ville hjälpa mig att ta flugan så tittade han på mig med en skön blick. Precis som "Kan du inte ta den själv" hehe.

Igår skrev ju jag att jag skulle avinstallera lite på min telefon. Men jag kom aldrig så långt.Och jag har inte gjort det nu heller. Får se när det blir av.

 I morgon blir det kul. Jobbar som vanligt och direkt efter jobbet så är det hem och packa in i bilen och sen åka och handla det sista och sen är det TORPET :)). Som jag har längtat.
I helgen skall vi göra i ordning nya badstranden. För vi skall sitta nere vid strandkanten å grilla till midsommar. Det är mysfaktor på högsta nivå. Sen skall vi spela fem kamp.
När jag är ute på torpet nu i helgen så kommer jag att skriva i bloggen på fiskesidan som finns på Haningesajt.

Nu skall jag döda den där flugan. Sen hoppa i duschen å ha det skönt en stund. Sen är det kanske tv för resten av kvällen. Hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0