Lördag kväll.

Hej Raffe. Det går att skriva från mobilen nu. Så nu behöver jag inte skriva från fiskesidan när jag är ute på torpet.
Bra jobbet blogg.se!
I dag har det regnat lite. Så på eftermiddagen kunde vi börja med potatislandet. Fy fan vad jobbigt det var. Asså svetten bara lackade om oss. Men fan så bra det blev. Så i sensommar har vi egenodlad potatis. Smarrigt.
Båten går så bra. E verkligen nöjd över mitt klipp. Och vad bensinsnål den är. Asså Det känns så bra.

Jag ser fram emot i morgon när jag kommer tillbaka till landet. Stina skall med då som jag berättade på fiskesidan. Undra hur Stina tycker om landet. Hon har ju bara sett bilder där ifrån. Asså. Det är svårt att låta bli att gilla landet. Jag tror hon kommer att trivas. Tänkte köpa med mig lite räkor ost och kex, druvor och en flaska vin i morrn för att fira in semestern.

Tant älg har börjat härga ute på landet också. Den har gått å ätit på Laijlas plommonträd och jordgubbsplantor. Det är bara strån som står upp i hennes lådor haha. Vi skall testa att ställa ut ett par skrämmor så kanske skogens konung håller sig borta. Rådjuren är bra vackra också. Jag såg en stor en nere vid båthuset när jag stod vid vattenpumpen. Den var jätteståtlig.

Nu skall jag ta en öl och bara koppla av. Ha det gott alla trogna läsare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0