Tur i skogen

Hej Raffe.
Kom hem från skogen för en stund sen. Jösses vad skönt det var att gå i skogen. Att släppa det mesta och koncentrera sig på en enda sak. Jag hade sällskap av ett par kompisar som begav sig hemåt efter skogspromenaden.
Att man tänker bäst i skogen. Det är jag inte ensam om vet jag. Det är många som beger sig ut i skogen när dom vill tänka bättre. Fast jag blev inte klokare den här gången av mina tankar. Så jag koncentrerade mig på att försöka ha kul, vilket jag hade. Jag har inte skrattat så mycket som jag gjorde i dag på väldigt länge.
Det plockades smultron, blåbär och kantareller.
Det blev lite mer än en halvliter smultron och blåbär och lite med svamp.
Nu ser det ut som jag har fått eksem på fingrarna av all smultronsaft :).
 
Så här mycket kantareller blev det när jag la upp dom på en bricka.
Och när jag rensat det så ser det ut så här.
Skall blanda kantarellerna med en gul lök och fräsa det i stekpannan med smör. När jag gjort det skall jag toppa med grädde och en halv köttbuljon, lite soja och salt och peppar. Då blir det som en stuvning.
När jag gjort det så skall jag ta en bit lantbröd och lägga upp stuvningen på den och toppa med lite ost.
Sen kör jag in den i ugnen på 225 grader tills osten har fått en fin  färg.
Jag skall lägga upp en bild sen på hur det ser ut när det är färdigt.
Asså det är så smarrigt att man inte ens kan föreställa sig hur gott det är. Det vattnas redan i munnen på mig.
Nu skall jag gå och laga till svampen. Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0