Torsdagen den 5:e

Hej Raffe.
I dag har dagen kännts så lång. Dagen började med att min underbara messade godmorgonmesset och då vaknade jag. Hade hon inte gjort det så hade inte dagen blivit så givande som den blev.
Klockan var ca halv tio. Jag hade planerat att gå upp tidigt så jag slapp stessa. Men Stress blev det :D.
Klockan elva var jag i hamn och jag rinde Bella och frågade om hon hade lust att göra en inpulsgrej att åka till Skansen. Hon hade lust med det. Så hem och packa upp lite saker och byta om. Sen satt vi oss på tåget in till t-centralen. Och när vi kom till Djurgårdsfärjan så kändes det som jag var nära Skansen.
Färjan är lixom en grej som hör till Skansen.
Asså det var varmt i dag. Men när vi kom till Skansen så gick vi till Terariet med en gång.
Det är kul att strosa omkring där.

Är dom inte söta dom små liven :)
Sen blev det spela lite på chockladhjul, men det gav ingen vinst den här gången. och sen var det vidare till att köpa den goda mjukglassen. SÅ GOTT det var :).
Efter det så var det lite promenera och kolla på djuren. Men jag blev lite besviken. Det kändes som det var mindre djur nu än vad det var förr. Fast Bella tyckte lillskansen va rolig.
Vi strosade omkring till klockan blev eftermiddag, så vi var hemma runt fem har jag för mig.
Sen har det varit lungna gatan (Nästan).
Bellan hade några kompisar här som kollade på film. Men dom har också givit sig av nyligen. Så nu sitter jag själv här.
Skall snart hoppa i duschen. För det är behövligt. För jag luktar svett känner jag efter dagens strapatts.
I morgon blir det att tag i tvättkorgen. Sen är det bara att slappa tror jag. Om jag inte skall ge mig ut i skogen och kolla efter svamp igen. För jag har sett bilar stå längs vägarna så det måste ju finnas någonstans. Eller om man skall kolla efter smultron i morgon.
Det är lite gott och plocka. Kanske man skall frysa ner så man har i frysen.
Men nu är det duschen som gäller och sen lite gott. Hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0