Tisdagen den 31:a Juli

Hej Raffe.
I dag har det var en ganska bra dag på jobbet. Den har gått rätt så fort och jag har haft å göra hela tiden.
Tiden går så långsamt när man inte har något att göra.
I kväll har jag lämnat in en ansökan på att bli ställföreträdande arbetsledare. Det skall bli en intressant utmaning om jag får den tjänsten.
I dag kändes det lite konstigt när man inte gick upp till affären och köpte cigg.
Jag har några ciggaretter kvar. Jag tänkte att jag skulle röka dom så man inte har sparat något så man kan rammla tillbaka på. Så under morgondagen skall jag fimpa och göra uppehåll för en tid fram över. Kanske för hela livet.
 
När jag kom hem så började jag tvätta och dammsuga. Så nu är det fint här hemma igen.
Jag håller på med sista maskinen nu.
Till middag i dag blev det kycklingkorv och pommes med tillbehör. Det var faktiskt gott.
 
I går kväll när jag kollade på film så kände jag saknad igen efter Molly, Atlas och Mamma. Så jag och Tristan låg och mös i soffan och tände ljus för dom.
Att man blir så lugn i själen av att tända ett ljus. Det är så fint. E det bara jag som känner sån saknad? Måste ju va fler som känner sån saknad som jag gör. Dom lärda säger att tid läker sår. Men mitt sår blir nog inte läkt.
Det hade kanske läkt om det bara var en sak. Men när det är så många saker som gör ont i hjärtat som har hänt, så känns det hopplöst för hjärtat att läka. Först så gick mamma bort, sen den jobbiga soc biten sen fick Atlas cancer och var tvungen att avlivas. Sen fick Molly cancer och var tvungen att avlivas. Sen blev det som det blev mellan mig och Malin.
Undra hur mycket jobbigt man kan bära på innan man lämnar in själv? Den frågan har jag ställt mig massor av gånger.
Jag har spårat ur en gång. Det var inte kul. Jag tänker på det varje gång jag mår dåligt och känner att jag inte vill hamna där igen. Men någonstans måste det finnas en tröskel som inte man kan stå emot. Ibland känns det som man är rätt nära den, men jag kan inte nudda den än. Men nu skall jag inte skriva mer. Nu skall jag gå och ta en skön dusch. sen hänga tvätt. Sen kolla lite på tv. Hörs gott folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0