Svampmacka.

Hej Raffe.
Shit vad gott det var med kantarellmacka.
Det fanns ett par sugna själar på Face Book. Dom gillade mina mackor :). En del har kommenterat. Det är kul.
Så här gjorde jag mackorna.
Jag började med att sätta på varmluftsugnen på 225 grader.
 
Jag stekte svampen tillsammans med löken med mycket smör.
Kantarellerna suger åt sig mycket fett.
När kantarellerna och löken kändes färdigt så slog jag på två dl vispgrädde. Delade en köttbuljong och la ner den i stekpannan. Hade i ca 1½ msk soja. Kryddade med salt, peppar, aromat, socker, och en uns grill krydda.
Sen fick det stå puttra på spisen på svag värme i ca 10 minuter. Man rör så klart då och då.
Och medans det står och puttrar på spisen så tod jag fram lantbrödet med havsslat. Bredde smör på dem, och la på en skinkskiva.
Jag la på kantarellstuvningen. Det räckte precis till fyra mackor.
Efter det så toppade jag mackorna rikligt med riven ost. Sen körde jag in fatet i ugenen och satt på grillfunktionen med kombinerad varmluftsugen. Fatet stod inne ca 10-12 minuter.
Resultatet av det blev bilden nedan.
 
Asså. Det var så gott. Men jag orkade inte äta mer än två mackor. Så två mackor finns sparat i kylen.
Efter maten åkte jag till Thomas. Vi fikade och snackade lite om morgondagen.
Han frågade om Stina skulle med. Men jag röck på axlarna och sa att jag inte vet. Hon har inte sagt något. Så är det fint väder i morrn så skall vi åka ut och fiska. Men dom har hotat med regn i morrn. Och regnar det så blir jag nog hemma. För jag har inget annat planerat.
Skulle ha varit kul å träffat Malin. Men hon är uppbokad och jag har inte hunnit boka henne. Och nästa vecka lär det inte bli av att ses eftersom hon sa att hon skall jobba så mycket nästa vecka. Så vi får väl se när vi ses..
 
Nästa vecka är det en massa möten också. Men det är tur att jag har semester så slipper jag ta ledigt från jobbet. Så vi får se hur dagarnas slut ser ut i nästa vecka. 
När jag pratade i telefon ikväll med en vän så kändes det så kallt. Det kändes inte bra.
Skall nog inte ringa något mer..
Nu skall jag gå och ta en skön dusch. Sen är det tvn som gäller. Hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0