Söndagen den 15:de

Hej Raffe.
Vi kom hem för en stund sen. Bella har dragit till en kompis och jag håller på att tvätta.
Asså det har regnat hela natten. Båten var halvfull med vatten i morse. Regnmätaren visade 16 millimeter sen i går eftermiddag. Så det måste ha vräkt ner i natt.
Vå gick upp vid nio och åt en god frukost. Sen började jag packa lite smått för hemfärd. Det regnade och jag såg hur allt framför mig skulle bli blött. Så jag packade allt i påsar, så det inte skulle bli blött.
När vi packat klart och skulle ge oss i väg så blev det upphåll och alldeles kavis var det. Det var så vackert.
 
I går när vi skulle äta kräftor å så så hade vi dukat nere vid strandkanten. Vi hade suttit och ätit i 10 minuter. Då säger Bella. "Har du sett vilken dimma". Men det var ingen dimma. Det var regn som var på väg emot oss. Regnet rörde sig snabbt. Men vi rörde oss ännu snabbare :D. Vi tog allt som stod på matbordet och sprang in i huset och fort satte äta där. Asså. Det är bra typiskt att det skulle bli så då. Här är en bild på när Bella gottar sig.
Till middag i kväll blir det korv och mackaroner. Sen blir det inte speciellt överdrivet mycket att göra i kväll. Mestadels blir det väl tvn. Nu skall jag städa lite  så det ser snyggt ut. Hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0