Söndag kväll.

Hej Raffe. Kom hem från torptet nu i kväll. För det är barnbytardag och sen skall jag träffa min älskling. Hon kommer hit i morrn och vi skall äta en god middag å mysa lite tillsammans.
När jag hade fixat till efter hemgången från torpet så gav jag mig ut i elljusspåret och joggade tre och en halv kilometer. När jag kom hem så avverkade jag fyra kilometer på motioncyckeln. och sen gjorde jag lite situps.
Så nu känns det bra. Lagom såsig i huvudet och trött i benen. Men det går lättare och lättare att jogga nu. Snart orkar jag jogga runt hela spåret.
 
Till middag i dag blev det som jag skrev i går. Det blev grillad abborre med kokt färskpotatis och gräddfilsås och sen hade vi Massor med grönsaker.
Asså dom där feta abborrarna som vi fick. Dom var kuliga att få och vad goda dom var. I veckan skall jag ut och fiska massor och då skall jag försöka få ihop massa abborre.
 
När vi satt ute och fiskade i går kväll så var det ett par fina bilder på solnedgången.
Asså. jag blir salig när det gäller solnedgångar. Dom är magiska. Asså. Jag har så mycket foton på solnedgångar. Ingen solnedgång är sig lik den andra. Därför är dom så speciella. Och många mer foton kommer det bli.
Jag pratade med en kompis om abborrarna som vi fick i går. Asså hon blev eld och lågor när jag berättade om det där braiga fiskestället. Hon sa att hon ville hänga med när jag skulle dit nästa gång.
Jag tog med mig fiskegrejerna från torpet så jag inte behöver åka dit å hämta dom när fisket nalkas.
 
Jag satt och snackade med en kompis. Han berättade att han hade varit på Mikrums brygga och ätit middag med hans tjej. Till en början hade dom mysigt och sen gick det utför. Jag skall också äta på Mikrums brygga innom kort. Det är sjukt billigt och jättefin mat. Man får verkligen valuta för pengarna.
Men i allafall, han var så sur för att dom hade bråkat om en bagatellsak. Handlade om att han hade berättat en massa som han hade varit med om när han hade varit bortrest. Och han ställde en motfråga om samma sak. Å det ända hon svarade var "jodå. Det har varit bra. Har inte hänt något speciellt när du varit borta." Fattar inte hur man kan va så sjukt hemlighetsfull. Något måste ju ha hänt...
Han sa att man kunde tro att hon suttit hemma på köksstolen och filosoferat bara. Och därför kunde hon inte berätta något.
Men asså Om den ena berättar vad den ena har gjort så förväntar man väl sig att den andra också berättar något, och inte får dra ur orden av människan. Jag gav honom rådet att håller hon käfft så gör det du också :D. "Ja, sa han. Det skall jag fan göra så kanske det blir bättre hehe."
 
Nu i kväll skall jag sortera tvätt så jag bara har att tvätta i morgon bitti. Jag vill få undan all smuttstvätt innan jag åker ut på landet igen. Sen skall jag plocka lite här hemma så det ser vettigt ut.
Nu orkar jag inte skriva mer i kväll. Får se när nästa uppdatering blir.
Hörs.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0