Fredag & Lördag

Hej Raffe.
Det har varit lite strul med bloggen och har inte kunnat uppdatera som vanligt.
I går var det en helt underbar dag. Tog en ordentlig sovmorgon. Och sen hade jag projektet att röka abborrarna som vi fick i torsdags kväll.
Det var kanonväder i går. Lite blåsigt bara. Men jag gick ner till viken för att hålla till där. För där blåste det inte.
Jag gjorde i ordning en lägereld
Medan elden brann ner till en fin glödbädd så gjorde jag i ordning röken.
När jag hade gjort i ordning röken och lagt i fisk i den så hade elden brunnit ner till en fin glödbädd. Då stoppade jag på röken på glödbädden och det började dofta gott om rökt abborre.
Efter ett tag i röken så blev det gott resultat.
Det var den rökningen det. Asså. Så Jävla gott.
Medan jag höll på att röka som kom Johan förbi. Han var på väg ut till mickrums  brygga för att äta. Sen skulle han vidare till Årsta på fest. När Laijla och Christer kom till baka från nynäs så började vi med middagen. Då var man bra hungrig.
 Efter middagen så diskade vi undan och sen började vi plocka hallon. Asså, shit vad hallon det blir i år.
Det här är bara en bråkdel av vad som finns kvar i hallonlandet. Laijla skall koka saft och hallonsylt. Det är smarrigt. Efter hallonplockningen var det dags att gå kolla på os invigningen. Snacka om att den var påkostad.
Och efter det så var det bingen som gällde.
 
Lördagen:
Vaknade upp efter en skön sovmorgon. Kände att det var dags att åka hem och tillbringa resten av helgen med Tristan. Sen har dom hotat med regn i morgon. Så jag tänkte ligga steget före och åka i dag så slipper jag åka när det blåser och regnar.
Plockade även med mig fiskegrejerna så kan man åka ner och fiska efter jobbet.
I dag blir det chicken nugget med ris. Det var länge sen så det skall bli gott.
Nu skall jag ta tag i hemmet och göra det lite fint så slipper jag städa i veckan när man kommer hem från jobbet. För då är man trött som fan.
Hörs senare alla läsare.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0