Torsdag.

Hej Raffe.
Torsdag i dag och vaknade upp i morse av att min fina hade sovit konstigt i natt så hon låg på soffan när jag kom upp. Inte nog med det så hade jag snarkat som en gris i natt. Jag får bjuda Malin på ett par Atarax i kväll innan vi skall nanna så inte hon behöver va vaken i natt.

I morse när jag kom till jobbet så kände jag mig inte alls pigg. Hela veckan har det varit tungt på jobbet.
Och i går var det jätte mycket inläggning och det blev droppen för min axel. Jag hade jätte ont och i morse när jag vaknade. När jag kom till jobbet så jobbade jag på fram till åtta. Sen ringde jag Akka och beställde tid så en läkare fick kolla på min axel. Jag fick komma dit 10.15 och jag tyckte läkaren var bra. Läkaren undersökte axeln och kom fram till att axeln är inflamerad. Jag fick en kortisonspruta som gjorde så jävla ont att jag fällde en tår. Asså det går inte att beskriva smärtan. Hon stack den på det stället som gjode ondast. Nu har jag ännu ondare än när jag gick till läkaren.
 
Och hon sa att jag inte får lyfta ett dugg nu på tre dagar eftersom jag fått en sån där spruta.
Medan jag ändå var där så frågade jag om jag kunde få mer Atarax utskrivet för mina sömnproblem när jag är själv och det fick jag. Och så tog jag upp det här med rökningen. Hon tyckte inte att jag skulle sluta med champix. För jag sa att jag håller på att varva ner med dom. Det är bra sa hon, men sluta inte med dom. Så jag fick en ny kur. Men skall ta en gång om dagen. Jag tycker det var bra. För man vet ju inte om man faller dit om man slutar. Och ju längre jag äter dom här tabletterna, ju större är chanserna att tappa röksuget helt efter ett tag.
Sen när jag ändå var där så tog jag upp en annan sak också. Men den är alldeles för privat så det vill jag inte skriva här. Så det skriver jag i min privata dagbok.
När jag gick i från läkarstation så hade jag en sjukskrivning på tio dagar. Hon ville sjukskriva mig i fyra veckor. Men jag tyckte det lät mycket. Jag sa att jag vill ta tio dagar åt gången.

I morgon är det lön. Å vad det känns SKÖNT :).
I morgon skall vi åka till port 73 och shopa. Det blir nice. Vi var där i dag och kollade lite, och jag såg en del saker som jag känner att jag bara MÅSTE ha :-D.

I dag lagar min älskling maten. Det blir currykyckling med ris.

Fy satan vad gott. Min mage vrider sig av hunger snart.
Och Bella skall ta disken efter Maten.

På lördag skall jag åka runt till lite olika affärer och handla. Det är nu jag skall tänka ekonomi. Fick reklamblad i dag och det fanns en hel del billigt på olika ställen. Tänkte göra det på lördag, för jag tror inte att Malin har lust å åka runt som en tok i olika butiker för att jaga billiga prislappar. Mina två tusen som jag brukar handla mat för tänkte jag försöka sänka med en tusenlapp. Åt minstone en femhundring.
Skall även åka till bolaget och köpa några flaskor gott vin.

Har även tandläkaren den här månaden. Jag skall laga ett hål som jag har under en lagning. Hoppas han blir sjuk när jag skall dit så jag får boka om tiden. För jag har ingen lust att gå dit. Asså. Tandläkare är det värsta jag vet. När jag sitter i den hämska tandläkarstolen så känner inte jag mig så kaxig. Men måste hålla med om att det skall bli skönt efteråt.

-Vad skall jag göra hemma nu i tio dagar. Asså, jag kommer att bli sjukt rastlös. Undra om någon kompis som inte jobbar har lust och komma och fika och göra mig sällis då inte min underbara är med mig. Snacka om att jag kommer få det dåligt ekonomiskt nu när jag kommer att bli hemma ett tag. Men vad skall jag göra. Jag kan ju inte jobba och ha ont. Jag får mätta munnen efter matsäcken. Nu orkar inte jag skriva mer. Skriver mer sen, annars skriver jag i morrn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0