Tisdag.

Hej Raffe.
I dag har det varit den segaste dagen på länge på jobbet. Dagen har gått så jävla segt att man har velat vrida fram klockan.

I dag har mitt röksug varit jättejobbigt. I mellan åt är det skitjobbigt rent av sagt. Jag är så glad att mina nära och kära inte bjuder mig på en cigg när jag frågar efter en. I dag har det bått två månader och tre veckor sen jag fimpade. Nästa vecka är det tre menader sen jag slutade röka. Helt sinnessjukt vad tiden har gått fort.
Men jag har kommit till insikt med vad det betyder att vara rökfri och det är jag väldigt glad för. Det här med de intensiva röksugen som är så jobbiga, lär jag få dras med hur länge som helst verkar det som. Men jag börjar se det som en del av vardagen. För när jag blir röksugen på jobbet så går jag och sätter mig i pausrummet och tar en kopp skitäckligt kaffe. Asså vårt kaffe på jobbet smakar verkligen "Junk". Men i allafall. Har jag frukt med mig så brukar jag ta en frukt på mina småpauser :)

I dag har jag kännt mig som en kärlekskrank på jobbet. Jag har längtat efter Malin hela dagen. På min sköna pauser har jag lutat mig tillbaka och tänkt på min fina, hur underbar denna varelse igentligen är.

Till middag i dag blev det fiskpinnar och pommes och bladspenat. Det var verkligen gott. I morgon kanske det blir köttbullar och pasta.

Ullis på jobbet berättade i morse när hon åkte med mig att hon hade blivit påkörd av en bil i tordags. Asså det kunde ha slutat illa. Tycker så synd om henne. Hon hade lagt ut så mycket pengar på sin bil och så hände det där. Bilen var visserligen helförsäkrad, men ändå. Så länge hon är i livet så.



På eftermiddagsrasten så satt jag lite längre eftersom det inte var så mycket att göra.
Jag passade på att påbörja en matnota som jag skall gå efter när jag storhandlar. Och jag skall bara gå efter den. Eftersom jag skall bli bättre med min ekonomi så skall jag verkligen lägga manken till att få det billigaste och det bästa. Det är slut med onödiga köp nu.

Nu när jag inte röker längre så tänkte jag att jag skall förbättra chanserna att få till en ny bättre ekonomi. Jag skall börja spela på något. Kanske keno, lotto. Rätt som det är så sitter man med flera rätt och vinner massa pengar. Det skulle ju inte va helt fel. Så vi får se om ett år om jag sitter här på samma storl och försöker vinna pengar eller om jag är på väg att utforska världen med alla vinstpengarna :-).

Stormen. I natt skall en storm dra in över sverige. Undra vad den kommer att ställa till med. Hoppas att den inte gör för mycket skada bara. Nu kan jag inte skriva mer. Det blir säkert skit tråkigt å läsa för långt. Där för slutar jag nu.
Hörs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0