Måndag.

Hej Raffe vännen.
I dag är det måndag. Och det känns som jag är slut som artist. Jag har gått jättemycket i dag. Jag har ont änta upp i smalbenen. Och inte nog med det så har jag ont i vaderna och låren och rumpan efter min träning i går.
Om man skall avrunda min hälsa i dag så mår jag jätte bra bortsett från att jag känner mig som en invallid.

I dag har jag betalat ALLA räkningar. Å vad skönt det känns. Det är inte mycket jag fick över. Men jag har allt och jag behöver inte köpa något märkvärdigt heller. Jag hade några tusen i extra utgift den här månaden. Därför är det knapert i kassan. Men jag är Jätteglad att jag har betalat alla räkningar. Klumpen i magen har försvunnit.
Nästa månad blir det inte så mycket exra utgift. Jag skall bara gå till den där äckliga tandläkaren igen och dra ut den där tanden. Sen skall jag inte gå dit förän om ett år. Men jag skall lägga nästa tandläkarbesök nästa år lagom som skattepengarna kommer. Då slipper man påverka ekonomin så här som jag har gjort den här månaden.

I dag till middag blev det varmkorv och pommes och mycket sallad.


Efter maten skulle jag börja med något lungt som en skön dusch och sen lägga sig på soffan å titta på tv och bara slappa. Men snacka om att det sket sig.
En vän var över och han bara vägrade att gå här ifrån nästan. Snacka om en plåga. Jag var tvungen att säga att jag skulle upp till affären å handla. Det var knappt så jag blev av med han då också.
När jag kom upp till affären i kväll för att köpa kattmat så har jag försökt kommunicera med min älsking via sms och även när jag kom hem från affären. Men hon har inte svarat tillbaka så jag vet inte. Jag skall fixa mig snart för natten.

I morgon är det tisdag. Och massor av jobb i morgon. Inget barn den här veckan. Så i morgon kanske jag jobbar över.
Badkläder (Bikini och baddräkter) har kommit hem nu till lagret. Det ser ut att bli mycket, och det ser ut att bli platsbrist. Å det är just snyggt nu när vi snart skall få in ett nytt datorsystem som verkar va något som inte hör hemma på ett sånt lager där jag jobbar. Årets färg på bikini och baddräkter är blåvit randiga. Ser ju inte klokt ut i mina ögon.

Nu skall jag rigga kaffebryggan och sen gå ut med Molly. Sen är det nog knopplådan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0