Lördag kväll.

Hej Raffe. Lördag i dag och det har varit en underbar lördag.
Dagen började med sovmorgon och lite god frukost.
Sen har jag suttit mycket vid datorn i dag. Det är skönt släppa allt vid datorn. Man kommer in i en helt annan värld. Man släpper dom flesta tankarna och funderingar. I dag har jag ängnat min största egentid till att spela ett häftigt datorspel. Det är kuligt.

I dag var vi Till RK (Röda korset). Det är loppis där. Vi var även till Lions loppis. Men vi köpte inget. Kollade mest, men det fanns en del fina saker så jag skall göra ett besök igen dit. Efter loppisrundan gick vi till bolaget och sen tog vi med hemköp och handlade upp några måltider så slipper man gå och ströhandla. Och vi avslutade med centrum grillen för att få lite lunch i magen. Det var väldigt gott. 

När vi kom hem så fortsatte jag att spela spelet i en timme som jag hade börjat spela. Sen gick vi över till Lindén och fikade. Laijla skröt om sina hundra sittups och hundra armhävningar och att hon inte har något röksug, Andå röker hon och är överviktig. Asså. Jag förstår mig inte på hennes förbränning och muskeluppbygnad. Med hennes träning så skulle hon se ut som Arnold Schwarzenegger. Hmm. jag vet inte. Känns som hon ljuger för mig.
Det här med ljuga är det värsta jag vet. Nån gång har jag ljugit. Men dom gångerna är lätträknade. Men jag hatar det och man märker när någon ljuger. För den som ljuger mycket hamnar i en ond cirkel till sist och då låter det inte ens trovärdigt. Då blir man riktigt trött på den människan. Jag vet ett par på rak arm som är riktiga lögnare att de tror på sig själva. Man går och hoppas att det skall bli bättre någon dag. Men jag har hört att det är en sjukdom när man ljuger så mycket. Har för mig at det kallas för mytoman


I dag åt vi Ugnstekt falukorv och potatismos till middag. Det var jättegott. I morgon skall vi äta något som jag inte har ätit sen jag var en liten pojke. Norrlandspölsa med koktpotatis och rödbetor och stekt ägg. Jag tyckte om det då ochskall se om jag tycker om det nu. Det ser ut som en, ja, vad skall jag säga. Vill inte tänka på det. Då hinner jag bli äcklad innan jag ens hunnit smakat :D.

Nu när jag skrivit färdigt bloggen så sskall jag kolla på en Wallander film. Och jag skall poppa lite popcorn till och lägga mig i sängen å titta. Det är min myskväll.
Skulle ju velat ha annan myskväll, men brist på det så får man ta det här.
Efter filmen så får vi se vad som händer då :-P.

Hörs senare. Eller så ses vi i morrn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0