Wok.

imag0163 (MMS)

Hej Raffe.Enkel hemmagjord wok blev det till middag. Woken innehöll thai wok grönsaker, färsk pasta och fläskkött. å så hade jag i en extra gul lök. Det var så gott. Bella som inte brukar äta grönsaker åt 3 hela portioner. Å då måste det ha vart gott :-). I dag är jag riktigt trött. Inte för att det har varit så mycket att göra i dag, men jag har sovit dåligt. Varför jag har gjort det berättar jag inte här. Det är för privat. Så det skriver jag i min privata dagbok. Snackade med min kära medarbetare i dag på eftermiddagen som hjälper mig att bygga script utifrån hans program. Det kommer troligtvis bli det säkraste inloggningsscriptet på nätet :-). Han hade gjort det jag bad han om också utöver inloggningsscriptet. Så i kväll skall jag få se lite resultat.. Men sen är det ju måndag efter lång-helg. Det är inget kul, och jag spyr snart på allt. I dag blev jag riktigt less på jobbet. Jag fräste åt både den ena och den andra. Med andra ord så kanske det här var min "mens-dag". Vad vet jag. Det började bra men sen blev man flyttad som en fucking schackpjäs mellan de olika sysslorna. Bara för att man är kvinna och är över 40 helst utlänning också och så skall man va lite rövslickare. Då behöver man bara göra en syssla och man kan ta hela dagen på sig utan att stressa och ifrågasatt. Asså det är så sjukt. och jag blir så jävla less och arg. Jag skulle vilja jävlas riktigt genom att gå och köpa en burk skokräm å smeta in sig med. Antingen i hela ansiktet så man flyter in i mängden eller runt läpparna så flyter man in i mängden bland alla rövslickare. och så skulle man sätta på en peruk på huvudet. Snacka om att man skulle ligga bra till då. Jag säger bara en sak. Bläää. Tomas och jag stod och dividerade på jobbet. om att jag jag jobbade fel. Asså. Jag höll på att smälla av. Men visst tänkte jag. Han skall få sig en debatt som han sent glömmer. Han ville att jag skulle se till att han fick ett schysst plock typ dagen efter. Men debatten höll på länge och jag sa att jag har jobbat i huset så länge och jag vet att det har inget värde i att va snäll på sådant sätt. För att det skall fungera på jobbet som ett team work så måste alla dra sitt strå till stacken. Inte att en skall slita och dra hela lasset. Man hjälps åt och jag sa att jag är villig att hjälpas åt när andra visar manken till det. Annars kommer jag att gå lyfta lön som de flesta här på lagret. Så allt handlar om att ge och ta och det är slut med det här att utnyttja min snällhet nu när jag inte får något tillbaka.. Tomas var lång i ansiktet och sa att jag hade jävligt rätt. Det är fan slut på snälla Mange nu om jag inte får något tillbaka. Sån skall jag bli. För jag accepterar inte längre att jag utnyttjas för att jag är för snäll. I dag kom Isabella till mig. Gud vad jag har längtat efter henne. Fast än hennes tonårstrotts kan var det mest jävliga man kan tänka sig så älskar jag henne över allt på jorden. Hon hade glömt sina nycklar och kort och mobil på Åby gården. Jag trodde att allt skulle va borta i dag. Men det var det inte :). Allt kom till rätta och det var ju bra. Nu skall jag gå till duschen å ha det skönt där en jättelång stund. Sen får vi se vad kvällen bjuder på. Eventuellt kommer främmande senare och ta en fika och ljuger ihop lite med mig. Hörs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0