Måndag.

Hej Raffe.
Oj vilken dag. Eller Oj vad dåligt den började på jobbet.
Asså det är så man blir riktigt jälva sur. Börjar med att jag blir inkallad till chefens kontor tillsammans med Tomas eller hur han nu stavar sitt namn. Serb eller jugge är han. Asså jag blir bar sur bara jag tänker på han. Han har gått och slickat arsle oc skvallrat till chefen att jag har skickat ett sms för mycket för tomas ögon. Och vad jag mins så har jag aldrig suttit och messat så mit arbete har blivit drabbat. MEn det tyckte han och jag tände till på alla 8.
Jag sa vad jag tyckte och tänkte och fråga om han är helt jävla lost i space.
Jag frågade chefen om jag kunde lämna ett klagomål på honom.
Mitt klagomål löd så här.
1.) Du snackar ditt språk inne på jobbet och det får man inte. Det är emot våra regler. På abetsplatsen skall endast svenska eller engelska förekomma.
2.) Du snackar i telefon ofta och jämt på ditt eget språk.
3.) Du packar dina pallkragar ute i huvudgången där det förkommer trucktrafik och samtidigt pratar du i telefon.
Asså Tomas sa jag. Du är ute på väldigt hal is nu.
Jag tollererar inte dessa påhopp från dig och vill gå upp till personal och lämna in ett klagomål. För dessa 3 viktiga punkter som du har brytit mot är skälig orsak till skrifftlig varning.
Asså jag vet att jag har rätten på min sida och jag var verkligen på väg upp till personal.
Att en jävla idiot skall få mig på dåligt humör direkt på måndag morgon. Asså I morse stod det säkert Rassist i pannan på mig. Jag skulle kunna ha gjort vad som helst kändes det som.
Men den fega lilla skiten bad om ursäkt och sa att han skall hålla käften hedan efter. Och så satt han fram sin svettiga hand och ville begrava stridsyxan sa han. Det tog emot att sträcka fram min hand. Men efteråt så sa chefen att det var bra det jag gjorde. Men att jag skulle ha mina sms i åtanke.

Det jag skrivit hitlils kanske inte du förstår som läser det här. Men strunt samma. Så länge jag får skriva av mig så :-).

Men hela dagen har inte varit piss. När jag har hört av min underbaraste på sms så har man skinit upp som en sol. Den kvinnan är verkligen magisk. Å snart är det fredag.
I dag betalade jag räkningar också. Det är alltid lika tråkigt. Jag hatar verkligen räkningar. Men allt blev betalt och det är jag glad för. Det blev inte mycket över. Men det är som jag sa till Malin. "Så länge vi har varandra så". Å det är ett sanningens ord.
Till middag blev det chicken nugget och ris och currysås och en massa grönsaker. Sjukt gott är det

På jobbet i dag blev jag sugen på något gott. Men det stillade jag fort med en hunger kontroll.

Den blev man faktiskt mätt av. Och gott var det :D.
I kväll blir det en lång och varm och skön dusch, och så skall jag raka mig. Det är underbart.
Jag känner mig lite sliten. I natt som var sov jag inte en minut. Jag kunde inte fastän jag var skit trött. Jag låg bara och vred och vände mig om. Sånt är jobbigt.
Hoppas jag kan sova i natt. Nu orkar jag inte skriva mer. Hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0