Fredag.

Hej Raffe. I dag är det fredag. Äntligen säger jag. Det innebär sovmorgon igen i morgon :).

Jag kom precis från Laijla och Christer. Jag har varit där på födelsedagskaffe. Christer fyller år i dag. Hela huset var fullt av folk. Någon som drog ner stämmningen var att "Ödlan" kom dit. Det hade ingen räknat med. Asså, hon gluffsade och åt så man kunde tro att hon inte hade sett mat. på flera dagar. Asså. Hon är ju inte frisk. Hon var pinsam.

Den här veckan har det gått bra på jobbet. Förutom ett par utbrott som jag har fått. Jag har bara sagt vad jag tyckte och tänkte och kallat chefen för kärring en gång. Men annars har det varit en normal vecka på jobbet.

Till middag i dag blev det kyckling och pommes och wok grönsaker.

Det var smarrigt. Det blev kyckling i dag för att när jag kom hem från jobbet i dag så fick jag för mig att jag skulle städa och tvätta. Och då är en sån där familjekyckling och pommes så bekvämt. Det sköter sig självt. Och på så sätt fick jag städa i lugn och ro och jag kunde tvätta upp allt som fanns i tvättkorgen. I morgon skall jag tvätta sängkläderna också. Det är i behov av att göra det :-P.
Finns det något skönare än att komma ur duschen och krypa ner i en nybäddad säng? (Förutom sex då). Jag tror faktiskt inte det.

I morgon skall jag in till tv4 huset. Skall möta Tomas där. Vi skall prata lite om jobbet. Om nu inte Tomas kommer hit. För han skulle ner till nynäs i morgon eventuellt och då kunde han kika förbi här. Men om inte så skall jag ta mig dit. Å det känns lite intressant.

Annars blir det en ganska lugn helg. På söndag är det motionsmilen. Jag skall gå en mil tänkte jag. Vi är någrra stycken som skall gå. Så det blir kul. Men det fattas att alla bangar och jag får gå själv. Men vad gör det. Det är skönt å gå. Hoppas det blir lika bra väder som förra söndagen. Eller som i dag. Dagen började med snö och nollgradit. Sen försvann snöfallet och efter kom fint väder. Man hörde vårfåglarna och det var plusgrader. Sånt väder vill jag ha på söndag och jag får inte glömma vattenflaska då heller.

I dag har det varit extremt jobbigt med röksuget. Jag förstår inte varför det inte bara kan försvinna för gått. jag har ju varit rökfri så länge nu och då skall ju röksuget förvinna tycker man. 
5 mån 7 dagar har jag hållt uppe nu. Jag känner mig stållt. Men det mest sjuka är att när röksuget är som värst så är det precis som jag slutade röka i går. Jag antar att jag kommer att få leva med det här till dödagar. Men vad jag har sparat pengar och vad skönt det känns då jag inte är röksugen. Dom få gångerna jag får sånna här röksug gäller att jag har något att sysselsätta sig med.

Trodde min älskling skulle komma ut på msn i kväll som hon sa igår. Men hon kom inte. Hon dissar mig genom att kolla på en film istället. Finns inte någon annan heller å chatta med förutom Thomas och Catta. Men ingen av dem vill jag prata med nu. Thomas vill bara snacka bus och det har inte jag lust med. Och jag vet han gör det också för jag loggar allt :). Det är tur att jag inte har något att dölja på datorn.
Och Catta är skitjobbig. Så henne drar man sig för att prata med.

Nä. Nu skall jag gå och ta en varm och skön dusch. Efter det skall jag skriva i den Privata dagboken. Känner att jag måste skriva av mig saker där som inte hör hemma här. Sen får vi se vad resterande kvällen bjuder på. Hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0