Tisdag.

Hej Raffe.
Tisdag och snart framme vid lill lördag.
I dag var det en rätt lugn dag på jobbet.
Helgen som var var jättekul. Vi skulle ha julbakat i lördags men det blev ändrat. Vi skall julbaka nu i helgen som kommer. I lördags som var så åkte jag och Bella in till stan och gick på museum. Vi gick på livrustkammaren.
Hon skulle ha gått i förra veckan med skolan. Men då var Bella magsjuk så för att inte hon skall missa något på provet den här veckan så åkte vi in på museet. Det var jätte kul. Nedan finns lite bilder från museet.

Det var några bilder från livrustkammaren.
När vi hade varit där så gick vi på julmarknad i gamla stan. Det var supermysigt trots snöovädret.
Sen avslutade vi våran utflykt med Burger king :-).
 
I söndags åkte vi till Tumba till mina kusiner. Vi åkte dit vid lunchtid och kom hem på kvällen.
Heidi lagade en jättegod kycklinggryta med ris. Det var väldans gott. Sen begav vi oss ut i pullkabacken. Asså. Där blev man ju som barn på nytt. Vi skrattade och hade jättekul. Det är en sån där stund som man inte glömmer i första taget.
Jag skall fira nyår med Heidi i Tumba. Det skall bli jättekul. Asså, Min kusin är så snäll. Hon och jag är så lika på alla sätt. Det är så svårt att beskriva. Men jag trivs verkligen i deras sällskap.
 
I går var vi upp i pappas lägenhet och gjorde ett ryck igen. Asså. Det känns som det inte tar slut med grejer.
Skall bli skönt när allt är färdigt.
 
I dag har jag inte gjort något alls nästan. Jag har tagit det lungt och bara pysslat om mig själv. I bland behöver man det. Telefonen har jag satt på ljudlöst för att inte bli störd.
Det är helt underbart när man kan stänga ute verkligheten när man känner att man behöver vara för sig själv en stund.  Det är så mycket som rör sig i min hjärna nu. E det inte det ena så är det de andra.
Ena grejen betar man av efter den andra. Och det man inte orkar med skiter jag i.
 
I morgon skall vi åka upp till pappas lägenhet igen och fixa. Sen skall jag börja fixa med julklapparna.
I helgen som kommer så skall jag sätta upp granen också. Jag ser fram emot det. Bella ville vara med på det så vi klär den tillsammans. Förra året var vi tre som klädde granen. Men i år är det bara Bellan och jag.
Jag ser verkligen fram emot julen i år. Trots att jag inte har börjat julhandla än. Men Jag börjar få lite julkänsla här hemma. För i år har jag mer julsaker och det är vitt ute. Sen är det lite mer ledigt än förra året.
 
Nu orkar jag inte skriva mer i kväll. Nu skall jag ta en skön dusch och sen skall jag titta lite på tv. Natti natti alla vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0