Torsdag.

Hej Raffe.
Torsdagskvällen är nådd och jag känner mig lite trött. Kom hem från sjön för en stund sen. Jag skulle ner och ösa båten så jag passade på att ta med mig metreven och maskburken. Asså vad kul det var att fiska i kväll. Det nappade som sjutton.
Men innan jag åkte till sjön så åt jag lite middag. Det blev Ungersk gulaschsoppa smörgås och ett glas vatten.
Den soppan är god. Så här ser burken ut.
Och så här ser den ut på tallriken.
Känns nästan som det här var lite smalmat, och nyttigt. Jag blev mätt. Men inte så mätt så jag skulle spy.
I morgon blir det kokt kyckling med currysås och ris. Det var länge sen.
 
I helgen när vi kommer från Roslagen så åker vi ut på torpet. Vi måste plocka upp potatisen den här helgen. Asså när vi grävde upp ett par stand så fanns det mycket potatis under dom och dom var stora potatisarna.
Så det skall bli kuligt och se hur mycket det blir totalt. Här är en bild på potatisen som vi grävde upp förra helgen.
Nu skall jag peta in Bellan i duschen och jag skall göra i ordning fika. Lite te och nybakat.
Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0